Το πλαίσιο των προσόντων του σύγχρονου εκπαιδευτικού 2000-2016. Η ελληνική περίπτωση.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το πλαίσιο των προσόντων του σύγχρονου εκπαιδευτικού 2000-2016. Η ελληνική περίπτωση.

Ξυναριανού Κυριακή (EL)
Xynarianou Kyriaki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2017


Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί η κριτική ανίχνευση του πλαισίου των προσόντων του σύγχρονου εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτική πολιτική της Ε.Ε., όπως αυτή συγκροτήθηκε και διαμορφώθηκε από τη Στρατηγική της Λισαβόνας το 2000 έως και σήμερα. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών θεωρήθηκε ως ένα από τα βασικά μέσα εφαρμογής και διάδοσης των αρχών και των στόχων της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής. Η ταυτότητα των εκπαιδευτικών προσόντων λειτούργησε ως καίριο ζητούμενο για την επίτευξη των σχεδιαζόμενων εκπαιδευτικών αλλαγών στην κοινωνία της γνώσης συνυφασμένη με τις έννοιες της ποιότητας, της αποτελεσματικότητας και της επιτελεστικότητας. Η Δια Βίου Μάθηση καθορίζοντας μία βασική παράμετρο της ανάπτυξης των εκπαιδευτικών προσόντων και ο προσδιορισμός του περιεχομένου των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού με αναφορές στις γνώσεις, τις στάσεις, τις πεποιθήσεις και τις προδιαθέσεις του, οριοθετούν τον προβληματισμό σχετικά με την επαγγελματική του ταυτότητα. Ως πεδίο έρευνας της έννοιας του προσόντος ορίστηκε ο θεσμικός λόγος της Ε.Ε. μέσα από τα κείμενα των οργάνων της στον οποίο εντοπίζονται και αναλύονται διαστάσεις της ευρωπαϊκής πολιτικής που αφορούν τον εκπαιδευτικό ως επαγγελματία και τον εξελισσόμενο ρόλο του στον σύγχρονο κόσμο. (EL)
The aim of the present study is the critical exploration of modern teacher’s competency framework in the education policy of the European Union which has been constituted and formed by the Lisbon’s Strategy since 2000. The teacher’s role was considered one of the most important means of applying and spreading the principals and purposes of the European education policy. The success of the future educational changes in the society of knowledge along with the notions of quality, effectiveness and performativity was depended on the identity of the teachers’ qualifications. Lifelong learning as a basic parameter of the development of teachers’ qualifications in combination with the specification defining of the teacher’s skills and capabilities including knowledge, attitudes, beliefs and dispositions outline the concern about the teacher’s professional profile. The European “discourse” of the notion of “qualification” has been selected as the area of research of this study in which aspects of European education policy related to the teacher’s evolving role in the modern world are critically identified and analysed. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)