Liberal Education: The aims and legitimacy of education policy in the liberal state

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Liberal Education: The aims and legitimacy of education policy in the liberal state

Κύρκου Γεωργία (EL)
Kyrkou Georgia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2017


Η ρύθμιση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εξακολουθεί να είναι εξέχον ζήτημα στην πολιτική ατζέντα. Δεδομένης της εύλογης διαφωνίας επί των περιεκτικών δογμάτων, αυτή η διπλωματική εργασία εξετάζει εάν το φιλελεύθερο κράτος που σέβεται τον πλουραλισμό των περιεκτικών δογμάτων μπορεί αιτιολογημένα να υιοθετήσει συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους. Στόχος της εργασίας είναι να εξετασθεί η συμβατότητα της φιλελεύθερης εκπαιδευτικής πολιτικής με την αρχή της ουδετερότητας του κράτους καθώς και οι επιπτώσεις του πολιτικού και του περιεκτικού φιλελευθερισμού στην εκπαιδευτική πολιτική. Για το σκοπό αυτό, εξετάζονται δύο διακριτοί εκπαιδευτικοί στόχοι, η εκπαίδευση που στοχεύει στην προώθηση του αγαθού της αυτονομίας και η πολιτική εκπαίδευση. Οι θεωρίες των S. Wall, A. Gutmann, S. Macedo και I. MacMullen χρησιμοποιούνται για να αποσαφηνιστούν οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί στόχοι. Εφόσον ένας από τους στόχους της εργασίας είναι να εξεταστεί πώς το φιλελεύθερο κράτος μπορεί να απαντήσει στους γονείς που δεν αποδέχονται τις βασικές προκείμενές του, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τρόπο με τον οποίο καθεμιά από αυτές τις θεωρίες αντιμετωπίζει τις έννοιες του σεβασμού, του εξαναγκασμού και της ανεκτικότητας. Το κυρίαρχο ερώτημα είναι εάν η αξία της αυτονομίας αναγκαστικά και αναπόφευκτα προϋποτίθεται σε ένα φιλελεύθερο καθεστώς και εάν ναι, εάν το φιλελεύθερο κράτος πρέπει να παραμείνει ουδέτερο στην διαφωνία σχετικά με την αξία του κριτικού αναστοχασμού για την αντίληψη του αγαθού. (EL)
Questions about the regulation of educational institutions remain prominent in the political agenda. Given the fact of reasonable disagreement, this dissertation examines the question of whether certain educational goals can justifiably be adopted in a liberal state that respects the plurality of comprehensive doctrines. The objective is to examine the compatibility of liberal education policy with the neutrality principle and the implications of political and comprehensive liberalism for education policy. To this end, two distinct educational goals are examined, namely autonomy-promoting education and civic education. The theories of S. Wall, A. Gutmann, S. Macedo and I. MacMullen are used to illuminate these goals. Since one of the objectives is to examine how the liberal state may respond to parents that don't accept its basic premises, significant weight is given to the way each of these theories address the notions of respect, coercion and toleration. The overarching question is whether the value of autonomy necessarily and unavoidably underpins the principles of a liberal regime, and if so, whether the liberal state has to remain neutral in the controversy about the value of critical reflection on one’s conception of the good. (EN)

Δίκαιο – Νομοθεσία

Δίκαιο – Νομοθεσία (EL)
Law and Legislation (EN)

English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Σχολή Νομική » Τμήμα Νομικής » ΠΜΣ Τομέα Ιστορίας και Θεωρίας του Δικαίου » Κατεύθυνση Φιλοσοφία του Δικαίου

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)