Η εξέταση των εκπαιδευτικών φαινομένων, είτε αυτά αφορούν σε διοικητικά – οργανωτικά είτε σε γλωσσικά θέματα, δεν πρέπει να απομονώνεται από το ευρύτερο ιστορικό τους πλαίσιο το οποίο συνίσταται σε παραμέτρους οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές που λειτουργούν ερμηνευτικά ως προς αυτά. Με την παρούσα έρευνα επιχειρήθηκε η εξέταση και η ερμηνεία της σχέσης αλληλεξάρτησης μεταξύ του υφιστάμενου κάθε φορά πολιτικού, ιδεολογικού, οικονομικού και κοινωνικού συγκείμενου και των δομών οργάνωσης και διοίκησης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στην Αγγλία, από το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα μέχρι και τη δεκαετία του 1970.
Η εν λόγω συγκριτική συσχέτιση αφορά σε ένα ερευνητικό εγχείρημα που υπερβαίνει τη γεγονοτογραφική προσέγγιση και επικεντρώνεται στη συγκέντρωση νομοθετημάτων που αφορούν στις δομές διοίκησης και εποπτείας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις δύο αυτές χώρες καθώς και στη μελέτη και στην ερμηνευτική αξιολόγησή τους, στα πλαίσια κυρίως του ιδεολογικοπολιτικού και κατ’ επέκταση του οικονομικοκοινωνικού τους συγκείμενου, το οποίο επιχειρεί να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που δεν αφορούν μόνο στη γνώση της διαδρομής που ακολούθησαν οι εκπαιδευτικές δομές στις δύο αυτές χώρες στο παρελθόν αλλά φωτίζουν σε σημαντικό βαθμό τις εκπαιδευτικές ατραπούς τους στο μέλλον.
(EL)
The examination of educational phenomena, whether administrative, organizational or linguistic, should not be isolated from their wider historical context, which consists of economic, social and political parameters that function in their interpretation. This research has attempted to examine and interpret the relationship of interdependence between the existing political, ideological, economic and social conjuncture and the organizational and administrative structures of Primary Education in Greece and England from the second half of the 20th century until in the 1970s.
This comparative correlation relates to a research project that goes beyond the phenomenological approach and focuses on the concentration of legislation on the structures of administration and supervision of primary education in these two countries as well as on their study and interpretative evaluation in the context of the ideological, political and, by extension, their socio-economic context, which seeks to answer questions that are not only about the knowledge of the route followed by the educational structures in these two countries in the past, but illuminate significantly their educational paths in the future.
(EN)