Ηλεκτρονικός εκφοβισμός και εθισμός στο Διαδίκτυο, η περίπτωση των ατόμων με νοητική αναπηρία

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ηλεκτρονικός εκφοβισμός και εθισμός στο Διαδίκτυο, η περίπτωση των ατόμων με νοητική αναπηρία

Κίτσου Κλεοπάτρα (EL)
Kitsou Kleopatra (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης, των φαινομένων του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και του εθισμού στο διαδίκτυο, ενώ επιπρόσθετα επιχειρείται η μελέτη τους στο συγκείμενο των ατόμων με νοητική αναπηρία. Συγκεκριμένα, επιχειρείται η εννοιολογική προσέγγιση και η κατανόηση των διαστάσεων των φαινομένων του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και του εθισμού στο διαδίκτυο στον γενικό πληθυσμό, η μελέτη της εμφάνισης των δύο φαινομένων στην πληθυσμιακή ομάδα των ατόμων με νοητική αναπηρία και η διερεύνηση της σχέσης που υπάρχει μεταξύ των δύο φαινομένων τόσο στα άτομα με νοητική αναπηρία όσο και στο γενικό πληθυσμό. Τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης δείχνουν ότι ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός και ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι δύο σχετικά διαδεδομένα κοινωνικά φαινόμενα, τα οποία εμφανίζονται με διάφορες μορφές στον γενικό πληθυσμό των ανήλικων και νεαρών ενήλικων ατόμων, επιβαρύνοντας τον ψυχισμό τους, αλλά και την υγεία και την καθημερινή τους λειτουργικότητα. Τα δύο αυτά φαινόμενα εμφανίζονται και στην πληθυσμιακή ομάδα των ατόμων με νοητική αναπηρία αν και τα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν τη συγκεκριμένη ομάδα, ειδικά ως προς την παράμετρο του εθισμού στο διαδίκτυο είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την παρούσα διπλωματική εργασία εντοπίζονται στον βαθμό της διάδοσης του ηλεκτρονικού εκφοβισμού και του εθισμού στο διαδίκτυο μεταξύ των μαθητών – νεαρών ενηλίκων αλλά και στην ανάγκη μελέτης σε ερευνητικό επίπεδο του φαινομένου του εθισμού στο διαδίκτυο στον πληθυσμό των ατόμων με νοητική αναπηρία. (EL)
The purpose of this thesis is to investigate the phenomena of cyberbullying and internet addiction by the review of the relevant literature. Additionally, an effort has been made to study these social phenomena in the context of people with intellectual disability. More specifically, we have attempted to conceptualize and understand the dimensions of cyberbullying and internet addiction, to study the occurrence of the two phenomena and to investigate the relationship between them, both in general population and in the group of people with intellectual disability. The results of the literature review show that cyberbullying and internet addiction are two widespread phenomena that occur in different populations of minors and young adults, burdening their mental and general health and daily functioning. Even though these two phenomena occur in the group of people with disabilities, the relevant literature is very limited, especially in the domain of internet addiction. The basic conclusions of the present thesis are focused on the prevalence rates of experiencing cyberbullying among youngsters both in general population and in the group of people with mental disabilities and on the need for enhancing the research in the field of internet addiction focused on the population of people with intellectual disabilities. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.