Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη σχέση της Διδακτικής της Ιστορίας με τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) αναδεικνύοντας τον σύγχρονο, επίκαιρο και αναγκαίο χαρακτήρα της.
Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική έρευνα όσο αφορά τη Διδακτική της Ιστορίας, το περιεχόμενό της, τη σχέση της με άλλες επιστήμες, τη θέση της μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα και τις νέες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους που προτείνει να χρησιμοποιηθούν στο σχολικό μάθημα. Στη συνέχεια, έγινε βιβλιογραφική έρευνα για τις ΤΠΕ, την εξέλιξή τους, τις σχέση τους με τις παιδαγωγικές θεωρίες και με την επιστήμη της Διδακτικής της Ιστορίας. Τέλος, δημιουργήθηκαν διδακτικά σενάρια για τις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, Ε’ και Στ’, τα οποία συνοδεύονται και με φύλλα εργασίας. Σε αυτά περιγράφεται η πορεία συγκεκριμένων κεφαλαίων από τα σχολικά εγχειρίδια, βασισμένη στον εποικοδομισμό και κοινωνικό εποικοδομισμό.
Στόχος ήταν να συμπεριληφθούν στο μάθημα της Ιστορίας νέοι μέθοδοι διδασκαλίας, όπως είναι η χρήση των τεχνολογιών και να ανανεωθεί, αφήνοντας πίσω του παραδοσιακές μεθόδους.
(EL)
The present paper deals with the relationship of Didactics of History with information and Communication Technologies (ICT), showing its contemporary, timely and necessary character.
Specifically, a bibliographical research was conducted on the Didactics of History, its content, its relation to other sciences, its position within the educational system and the new teaching and pedagogical methods that are proposed to be used in the school classroom. Then, there was a bibliographical research on ICT, its evolution, its relation to pedagogical theories and the science of Didactics of History. Finally, didactic scenarios were created for the last two classes of Elementary School, which are also accompanied with worksheets. They describe the course of specific chapters in school textbooks based on constructivism and social constructivism.
The aim was to incorporate new teaching methods, such as the use of technologies, into the History lesson, and to refresh it, leaving behind traditional methods.
(EN)