Εθνοπολιτισμική Ετερότητα και Σχολικός Εκφοβισμός

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εθνοπολιτισμική Ετερότητα και Σχολικός Εκφοβισμός

Αγραφιώτη Αγγελική (EL)
Agrafioti Aggeliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Ο ρατσισμός και οι διακρίσεις παρουσιάζουν δραματική αύξηση σε όλο και περισσότερες χώρες του κόσμου. Τα περιστατικά βίας, το φαινόμενο του εκφοβισμού και η άνοδος κομμάτων που εντάσσονται στον χώρο της ακροδεξιάς αποτελούν ανησυχητικά σημάδια. Παράλληλα, η συνεχής εισροή προσφύγων από ανατολικές χώρες στα παράλια της Ευρώπης έχουν τονώσει το ζήτημα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας και η ανάγκη για μείωση των φαινομένων που προαναφέρθηκαν είναι επιτακτική. Η βία και η επιθετικότητα αποτελούν εκδηλώσεις ανθρώπινης συμπεριφοράς, οι οποίες παρατηρούνται από την προσχολική ηλικία μέχρι και την ενηλικίωση. Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση του σχολικού εκφοβισμού και των μορφών βίας, που εκδηλώνονται στα σχολεία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αναφορά στα φαινόμενα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού, τις μορφές, που λαμβάνει και την καταγραφή των γενικών χαρακτηριστικών του φαινομένου, σε σχέση με την εθνοπολιτισμική προέλευση των μαθητών. Διερευνώνται τα αίτια της συμπεριφοράς των θυτών, οι συνέπειες της θυματοποίησης σε μαθητικούς πληθυσμούς και ο ρόλος της οικογένειας, των εκπαιδευτικών και του σχολείου. Αναλύονται οι έννοιες της εθνοπολιτισμικής ετερότητας και της πολιτισμικής ταυτότητας και η επίδραση που πιθανόν αυτές έχουν στο φαινόμενο του εκφοβισμού. (EL)
Racism and discrimination have dramatically increased in more and more countries in the world. The incidents of violence, the phenomenon of intimidation and the rise of Parties that are part of the extreme right are alarming signs. At the same time, the continuous influx of refugees from eastern countries to the coasts of Europe have stimulated the issue of a multicultural society and the need to reduce the phenomena mentioned above is imperative. Violence and aggressiveness are demonstrations of human behavior, which are detected from preschool age until adolescence. In Greek schools, particularly, there has been a dramatic increase of school bullying and other forms of violence over the last few years. This presentation refers to the different forms and the general characteristics of violence and school bullying, in association with the ethnocultural origins of the students. The causes of the behavior of perpetrators, as long as the consequences of victimization on student populations and the role of family and school teachers, are being investigated. Also, the notion of ethno cultural diversity, cultural identity and its impact on school bullying are analyzed. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)