Οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών/τριών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αλλαγή της διάρκειας της μέρας σε έναν τόπο κατά τη διάρκεια ενός έτους αλλά και σε τόπους με διαφορετικά γεωγραφικά πλάτη την ίδια ημερομηνία

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών/τριών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αλλαγή της διάρκειας της μέρας σε έναν τόπο κατά τη διάρκεια ενός έτους αλλά και σε τόπους με διαφορετικά γεωγραφικά πλάτη την ίδια ημερομηνία

Παρασκευοπούλου Αλεξάνδρα (EL)
Paraskevopoulou Alexandra (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η παρούσα έρευνα αφορά στην διερεύνηση εναλλακτικών ιδεών των μαθητών/τριών του Δημοτικού Σχολείου σχετικά με την αλλαγή της διάρκειας της μέρας σε έναν τόπο κατά τη διάρκεια ενός έτους αλλά και σε τόπους με διαφορετικά γεωγραφικά πλάτη την ίδια ημερομηνία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου το οποίο συμπλήρωσαν 215 μαθητές Ε’ και Στ΄ τάξης 4 Δημοτικών Σχολείων της Αθήνας. Οι εναλλακτικές ιδέες που προέκυψαν σχετικά με την αλλαγή της διάρκειας της μέρας σε έναν τόπο κατά τη διάρκεια ενός έτους ήταν ότι α) η μέρα είναι ίση με τη νύχτα όλο το χρόνο (12 ώρες μέρα-12 ώρες νύχτα) (για την πλειοψηφία των μαθητών της Ε΄ τάξης), β) καθ’ όλη τη διάρκεια της άνοιξης και του φθινοπώρου η μέρα είναι ακριβώς ίση με τη νύχτα και γ) η αλλαγή της μέρας δε γίνεται σταδιακά, από μέρα σε μέρα αλλά απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για αυτό. Σχετικά με την αλλαγή της διάρκειας της μέρας σε τόπους με διαφορετικά γεωγραφικά πλάτη την ίδια ημερομηνία προέκυψαν εναλλακτικές ιδέες όπως ότι η αλλαγή της διάρκειας της μέρας επηρεάζεται από την αλλαγή της ώρας και από τις καιρικές συνθήκες, ότι όσο πιο βόρεια πάμε τόσο μικρότερη είναι η μέρα, ανεξάρτητα από την εποχή στην οποία βρισκόμαστε. Άλλες εναλλακτικές ιδέες που προέκυψαν είναι ότι όλοι οι τόποι που βρίσκονται στην ίδια χώρα, έχουν την ίδια διάρκεια μέρας καθώς επίσης και ότι τόποι που βρίσκονται στον ίδιο μεσημβρινό και ίδιο γεωγραφικό μήκος έχουν την ίδια διάρκεια μέρας. (EL)
The present study focuses on the exploration of the alternative ideas of elementary school students regarding the change of the length of a day in one place over a year and in places on different latitude on the same date. The research was carried out using a questionnaire completed by 215 students in Grade 5 and Grade 6, at 6 elementary schools in Athens. The alternative ideas that emerged about the change of the length of a day in a place over the year were that a) the daytime is equal to the nighttime all year long (12 hours day-12 hours night) (for the majority of students b) throughout the spring and autumn the daytime is exactly the same as the nighttime and c) the daytime change is not gradual, day by day but it takes a long time to be understood. Alternative ideas have also emerged about the change of the length of a day in places with different latitude at the same date such as the change of the length of a day depends on the daylight saving time and weather conditions (the further north we go the shorter daytime is no matter what season it is). Other alternative ideas that have emerged are that all places in the same country have the same daytime as well as that places on the same meridian and same longitude have also the same length of day. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.