Καταλήψεις ελληνικών δημόσιων σχολείων: Παράγοντες που διαμορφώνουν τη στάση των μαθητών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Καταλήψεις ελληνικών δημόσιων σχολείων: Παράγοντες που διαμορφώνουν τη στάση των μαθητών

Τσούμαλη Βασιλική (EL)
Tsoumali Vasiliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν το γεγονός των καταλήψεων δημόσιων σχολικών κτιρίων από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς δημιουργήθηκε προς τα τέλη της δεκαετίας του ΄80 ένα νομοτελειακό καθεστώς διαμαρτυρίας εκπεφρασμένο σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας. Το θέμα προσεγγίζεται μέσα από την ποσοτική έρευνα διακοσίων πενήντα ενός ερωτώμενων εκπαιδευτικών από το σύνολο των σχολείων της ελληνικής επικράτειας. Μέσω της προκύπτουσας έρευνας αντλούνται πληροφορίες για τον σύνθετο ρόλο του σχολείου που είναι όχι μόνο η μετάδοση γνώσεων, η καλλιέργεια δεξιοτήτων, η ανάπτυξη νοητικών ικανοτήτων αλλά και η διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων απέναντι σε πολιτικά και κοινωνικά φαινόμενα. Η εξέταση των αιτιών και των συστημικών αλληλεπιδράσεων που προκαλούν οι μαθητικές καταλήψεις σε ελληνικά δημόσια σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελεί βασική προϋπόθεση για να διερευνηθεί η πολιτική ωριμότητα των μαθητών-εφήβων όσο και ο ρόλος των φορέων κοινωνικοποίησης. Συνακολούθως, διερευνάται ο αντίκτυπος των καταλήψεων στον εκπαιδευτικό οργανισμό και θεσμό με την ανοχή στην έλλειψη νομιμότητας τόσο της διοίκησης του σχολείου όσο και των επίσημων κρατικών φορέων. (EL)
The present thesis discusses issues pertaining to the takeover of public school buildings by secondary education students since towards the end of the eighties a protest status was irreversibly present at hundreds of schools throughout the country. The approach of the issue in question is the outcome of quantitative research based on the answers given by two hundred and one teachers throughout the Greek territory. The abovementioned research leads to invaluable information on the complex role of school which is not solely the dissemination of knowledge, the development of skills and mental abilities but also the formation of perceptions and attitudes towards political and social phenomena.. The investigation of the causes and systemic interactions resulting from students’ takeovers constitutes a vital condition for investigating the political maturity of the students-adolescents as well as the role of socialization bodies. Consequently, the said thesis investigates the impact of takeovers on the institution of education in combination with the tolerance displayed towards the lack of legality on behalf of the school administration as well as the official state bodies. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.