Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την άσκηση της αυθεντικής ηγεσίας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Αττικής

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την άσκηση της αυθεντικής ηγεσίας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Αττικής

Καγγελάρη Γεωργία (EL)
Kangelari Georgia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την άσκηση της αυθεντικής ηγεσίας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής. Σκοπός της ήταν η ανάδειξη της άσκησης της αυθεντικής ηγεσίας και των συμπεριφορών του διευθυντή- ηγέτη που επιδρούν στην αυθεντική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών σε σχέση με τις πτυχές της αυτογνωσίας και της αυτορρύθμισης καθώς και η συσχέτιση της άσκησης της αυθεντικής ηγεσίας με το δημογραφικό παράγοντα φύλο του διευθυντή- ηγέτη. Κατά τη διερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος ακολουθήθηκε η ποσοτική μέθοδος ανάλυσης με εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο που περιείχε κλειστού τύπου ερωτήσεις. Χρησιμοποιήθηκε η δειγματοληπτική μέθοδος του διαθέσιμου δείγματος ή διαφορετικά δείγμα ευκολίας σε 136 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας αναδεικνύουν την αυτογνωσία και την αυτορρύθμιση ως βασικές πτυχές ανάπτυξης της αυθεντικής ηγεσίας καθώς και την ενίσχυση της αυτογνωσίας και της αυτορρύθμισης των εκπαιδευτικών ως συμπεριφορές επίδρασης του διευθυντή- ηγέτη στην αυθεντική τους ανάπτυξη. Όσον αφορά τη συσχέτιση της άσκησης της αυθεντικής ηγεσίας με το φύλο του διευθυντή-ηγέτη , τα ευρήματα έδειξαν ότι η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών διαφοροποιείται αρκετά από το φύλο του διευθυντή- ηγέτη. Ωστόσο, εκπαιδευτικά προγράμματα που εστιάζουν στις αυθεντικές διαπροσωπικές σχέσεις, υποστηρίζουν την υπέρβαση των στερεοτύπων του φύλου. (EL)
The present study explores the perceptions of teachers regarding the practice of authentic leadership in school units of Western Attica’s primary school. The purpose of this research was to highlight the practice of authentic leadership and the principal’s behaviors which influence teachers’ authentic development in relation to the aspects of self-knowledge and self-regulation, as well as the correlation of the practice of authentic leadership with the demographic factor gender of the principal. During the investigation of the specific subject, the quantitative method of analysis was followed with a data collection tool the questionnaire which contained closed-typed questions. The sampling method of the available sample or sample of convenience was used in 136 teachers of Western Attica’s primary education. The findings of the present research highlight the self-knowledge and self-regulation as the basic aspects of the development of the authentic leadership as well as enhancing self-knowledge and self-regulation of teachers as behaviors of the director's influence on their original development. Concerning the correlation between the practice of authentic leadership and the sex of the leader, the findings have shown that teachers’ behavior is quite different depending on the gender of the principal. However, training programs focusing on interpersonal relationships support the overcoming of gender stereotypes. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)