Ο εκπαιδευτικός θεσμός στη σύγχρονη εποχή δέχεται αλλαγές οι οποίες με
τη σειρά τους οφείλονται στις ποικίλες προκλήσεις που συμβαίνουν στον διεθνή
χώρο. Έννοιες, όπως το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού έργου, και συγκεκριμένα η
βελτίωση της ποιότητάς του, και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρακτικών
αποτελούν βασικά πεδία μελέτης. Στο πλαίσιο αυτό, η αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού έργου, και ειδικά με τη μορφή της αυτοαξιολόγησης του
εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα, καθίσταται μια ουσιαστική παράμετρος
αναβάθμισης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Άλλωστε, σε ευρωπαϊκό και
διεθνές επίπεδο έχει διαπιστωθεί πως η αυτοαξιολόγηση βελτιώνει την ποιότητα
του εκπαιδευτικού έργου και συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των
εκπαιδευτικών. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας, για την οποία
χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση, είναι η διερεύνηση των
αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής για
την εφαρμογή διαδικασιών αυτοαξιολόγησης στη σχολική μονάδα. Τα
αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν τη θετική προδιάθεση των εκπαιδευτικών
σχετικά με την αυτοαξιολόγηση. Ενώ αναγνωρίζουν τα οφέλη της για τη λειτουργία
του σχολείου και την επαγγελματική τους εξέλιξη, είναι επιφυλακτικοί κι αρνητικοί
απέναντι σε καινοτόμες πρακτικές, όπως αξιολόγηση ομοτέχνων και δικτύωση
σχολείων.
(EL)
The educational institution of the modern era is undergoing changes which, in turn,
are due to the various challenges that are occurring in the international arena.
Concepts, such as the content of the educational project, and in particular the
improvement of its quality, and the evaluation of educational practices are key areas
of study. In this context, evaluation of educational work, especially in the form of
self-evaluation of educational work at school, is an essential factor in upgrading the
functioning of the school unit. Moreover, at European and international level it has
been found that self-assessment improves the quality of educational work and
contributes to the professional development of teachers. The purpose of this thesis,
which used the quantitative methodological approach, is to investigate the
perceptions of primary school teachers in the Attica prefecture for the
implementation of self-assessment procedures in the school unit. The results of the
research show that teachers' attitude towards self-assessment is positive. While
recognizing its benefits to the operation of the school and their professional
development, they are cautious and negative about innovative practices such as
student assessment and school networking.
(EN)