O ρόλος του διευθυντή-ηγέτη στη διαμόρφωση της σχολικής αποτελεσματικότητας.Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



O ρόλος του διευθυντή-ηγέτη στη διαμόρφωση της σχολικής αποτελεσματικότητας.Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Παπαγεωργίου Δήμητρα (EL)
Papageorgiou Dimitra (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη των αντιλήψεων και προδιαθέσεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τον ρόλο που διαδραματίζει ο διευθυντής-ηγέτης στη διαμόρφωση της σχολικής αποτελεσματικότητας. Επιλέχθηκε η ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση και το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκπαιδευτικοί ( Ν=108) που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Αν.Αττικής.Για τη συλλογή των δεδομένων αναπτύχθηκε ερευνητικό εργαλείο σχεδιασμένο από την ερευνήτρια σε μορφή ερωτηματολογίου «κλειστών ερωτήσεων»,με πεντάβαθμη ανιούσα κλίμακα αξιολόγησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναγνωρίζουν ότι η ηγεσία σε επίπεδο σχολικής μονάδας μπορεί να αποτελέσει τον βασικότερο παράγοντα επίτευξης στόχων.Δείχνουν ότι η οργάνωση και η δομή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος δεν επιτρέπουν την ανάδειξη ηγετών και ότι οι διοικητικές αρμοδιότητες βαραίνουν κυρίως την κορυφή της πυραμίδας του συστήματος,ενώ η βάση έχει αποκλειστικά εκτελεστικές αρμοδιότητες.Επιβεβαιώνουν ότι το «καλό σχολικό κλίμα» αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης,εξαλείφει τα εμπόδια και τονώνει το ηθικό και επαγγελματικό ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών.Αναδεικνύουν την έλλειψη επαγγελματισμού και κουλτούρας αξιολόγησης, ως κυρίαρχες νοοτροπίες των εκπαιδευτικών.Επαληθεύουν την αναγκαιότητα των καλών διαπροσωπικών σχέσεων και εντοπίζουν αναποτελεσματικότητα στην επικοινωνία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.Καταδεικνύουν την έντονη ανάγκη των εκπαιδευτικών για συνεχή επιμόρφωση και καθιστούν τα επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικής διοίκησης βασική προϋπόθεση για την ανάληψη διευθυντικών θέσεων. (EL)
The purpose of the current dissertation is the study of the perceptions and intentions of secondary education teachers about the role played by the leader in shaping school effectiveness. The quantitative methodological approach was employed in the present study and the sample of the research were teachers (N= 108) who serve in secondary education of East Attica. A research tool designed by the researcher in the form of questionnaire <<closed questions>> was developed for the collection of data with a five- step upward evaluation scale. The results of the research indicate that leadership at school unit-level can be the most important factor in achieving objectives. They show that the organization and structure of the Greek education system do not allow the emergence of leaders and the administrative responsibilities encumber the top of the pyramid of the system, while the subordinates have exclusively executive responsibilities. They confirm that the positive school environment is a prerequisite for the qualitative upgrading of education, which eliminates obstacles and stimulates the moral and professional interest of teachers. They highlight the lack of professionalism and evaluation culture, as the dominant attitude of teachers. They verify the necessity of good interpersonal relationships and identify inefficiency in communication between the members of the school community. They demonstrate the strong need for teachers’ continuous professional development and make educational management training programs a key condition for administrative positions. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)