Διαπολιτισμικότητα και Αειφορία. Σχέση των δύο εννοιών και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση τους.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διαπολιτισμικότητα και Αειφορία. Σχέση των δύο εννοιών και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση τους.

Γκούλδα Ειρήνη (EL)
Gkoulda Eirini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία με τίτλο «Διαπολιτισμικότητα και αειφορία. Σχέση των δύο εννοιών και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση τους», χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος μελετώνται οι έννοιες της διαπολιτισμικότητας, της αειφορίας, αλλά και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της αειφόρου ανάπτυξης, καθώς και οι δυνατότητες σύνδεσής τους σε επίπεδο αρχών, σκοπού και αξιών. Στο ερευνητικό μέρος της διατριβής παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Περιφέρεια του Πειραιά. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις και τις γνώσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, την αειφόρο ανάπτυξη και τη μεταξύ τους σύνδεση. Μέσα από τη θεωρητική προσέγγιση προέκυψε ότι υφίστανται σημαντικές δυνατότητες σύνδεσης, διασταύρωσης και συμπόρευσης της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με την αειφόρο ανάπτυξη. Η εμπειρική ανέδειξε ότι παρά την ελλιπή γνώση γύρω από το περιεχόμενο των δύο εννοιών, οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται μερικώς την σύνδεση των δύο εννοιών, δηλαδή γνωρίζουν, αλλά όχι σε ικανοποιητικό βαθμό, τις κοινές διαστάσεις των δύο εννοιών, με αποτέλεσμα η διαπολιτισμική εκπαίδευση και η εκπαίδευση για την αειφορία, να μην αξιοποιούνται παιδαγωγικά επαρκώς και να μην λαμβάνουν τη θέση που τους αρμόζει στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα. (EL)
This postgraduate thesis, entitled “Intercultural and sustainability. The relationship of the two concepts and the perceptions of primary education teachers for their educational development”, is divided into two sections, the theoretical section and that of research. The theoretical part comprises a study of the concepts of interculturalism, sustainability, as well as intercultural education and sustainable development, as well as of their potential connection on the level of principles, aims and values. The research part of the thesis presents the findings of the research conducted by Primary Education Teachers in Piraeus Region. The purpose of this research was to investigate teachers’ perceptions and knowledge regarding intercultural education, sustainable development, the possibility of linking the two and the fields where such a link can be established. Through the theoretical approach, yielded the conclusion that there are significant opportunities to link, intersect and overlap intercultural education with sustainable development. Moreover, the empirical approach highlighted the fact that, despite their insufficient knowledge of the content of the two concepts, teachers are aware of some of the areas that the concepts share, as well as of the common problems that they attempt to solve. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και σύγχρονη βιομηχανική κοινωνία: Ειδικά θέματα παιδικής ηλικίας, κοινωνικών μειονοτήτων, εργασίας και εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.