Σχολική Σύνδεση, Δεσμός με τους Γονείς και Ψυχική Υγεία

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχολική Σύνδεση, Δεσμός με τους Γονείς και Ψυχική Υγεία

Μπογιατζόγλου Νατάσα (EL)
Bogiatzoglou Natasa (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Στην παρούσα μελέτη διερευνάται η σχέση της σχολικής σύνδεσης και του δεσμού με τους γονείς με την ψυχική υγεία των εφήβων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 121 μαθητές που φοιτούσαν στις τρεις τάξεις του γυμνασίου, με μέσο όρο ηλικίας τα 13,18 έτη. Οι έφηβοι/ες συμπλήρωσαν τρία ερωτηματολόγια που αφορούσαν στη σχολική σύνδεση (Goodenow, 1993), στο δεσμό με τους γονείς (Gullone & Robinson, 2005) και στα προβλήματα ψυχικής υγείας (Goodman, Meltzer & Bailey, 1998). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο η σχολική σύνδεση όσο και ο δεσμός με τους γονείς συνδέονται με τα συνολικά προβλήματα ψυχικής υγείας. Επιπλέον, οι δύο μεταβλητές φάνηκε να προβλέπουν τα συνολικά προβλήματα ψυχικής υγείας αλλά και επιμέρους δείκτες αυτών, με την κάθεμία να συνεισφέρει στο δικό της βαθμό. Η σχολική σύνδεση ήταν ισχυρότερος προβλεπτικός παράγοντας στα συνολικά προβλήματα ψυχικής υγείας και στα συναισθηματικά προβλήματα, ενώ ο δεσμός με τους γονείς ήταν ισχυρότερος προβλεπτικός παράγοντας για τα προβλήματα στις σχέσεις με τους συνομηλίκους. Η υπερκινητικότητα προβλέποταν, με μικρή ισχύ, μόνο από τη σχολική σύνδεση, ενώ τα προβλήματα διαγωγής δεν προβλέποταν από καμία μεταβλητή. Τέλος, βρέθηκε μερική διαμεσολάβηση της σχολικής σύνδεσης στην επίδραση του δεσμού με τους γονείς στα προβλήματα ψυχικής υγείας. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι τόσο η σχολική σύνδεση όσο και ο δεσμός με τους γονείς αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ψυχική υγεία των εφήβων. (EL)
The present study investigates the relationship between school connectedness, parental attachment and adolescents' mental health. The sample consisted of 121 middle school students with average age 13.18 years old. The adolescents completed three questionnaires of school connectedness (Goodenow, 1993), parental attachment (Gullone & Robinson, 2005), and mental health problems (Goodman, Meltzer & Bailey, 1998). The results revealed that both school connectedness and parental attachment were associated with overall mental health problems. In addition, the two variables appeared to predict, to a different degree, the overall mental health problems and their specific indicators. School connectedness was a stronger predictor of overall mental health and emotional problems, while parental attachment was a stronger predictor of peer relationship problems. Hyperactivity/inattention symptoms were, slighlty, predicted by school connectedness, while behavioral problems were not predicted by any variable. Finally, school connectedness only partially mediated the relationship beetwen parental attachment and mental health problems. The results of the present study reveals that both school connectedness and parental attachment are important factors of adolescents' mental health. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.