δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
«Οι οπτικοχωρικές και μαθηματικές δεξιότητες μαθητών και μαθητριών στο Δημοτικό»
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη των οπτικοχωρικών και μαθηματικών δεξιοτήτων υπό το πρίσμα των ενδοατομικών διαφορών του φύλου, αλλά και του περιβαλλοντικού παράγοντα του τόπου διαμονής. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι σχέσεις μεταξύ οπτικοχωρικών και μαθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά δημοτικού και πιο συγκεκριμένα σε μαθητές και μαθήτριες της Β’ και Δ’ δημοτικού. Το συνολικό δείγμα αποτελείτο από 2014 μαθητές και μαθήτριες από τη Β’ έως τη Στ’ δημοτικού σε 48 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της ελληνικής επικράτειας. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το ψηφιακό εργαλείο «Τεστ Μαθηματικού Προφίλ & Δυσαριθμησίας» (MathPro Test) στα πλαίσια στάθμισής του. Με βάση τα αποτελέσματα σημειώνεται η απουσία διαφορών ως προς την περιοχή διαμονής. Όσο αφορά το φύλο, υπογραμμίζεται η μη ύπαρξη διαφορών στις μαθηματικές δεξιότητες, αλλά και η ύπαρξη αυτών στις οπτικοχωρικές δεξιότητες και τις αριθμογραμμές. Τέλος, εντοπίζονται υψηλές συσχετίσεις μεταξύ οπτικοχωρικών και μαθηματικών δεξιοτήτων, οι οποίες, ωστόσο, διαφοροποιούνται μεταξύ των τάξεων, της Β’ και Δ’ δημοτικού.
(EL)
Abstract
The purpose of the present study was to study the visuοspatial and mathematical skills in the light of the intra-individual gender differences and the environmental factor of the place of residence. In addition, the relationships between visuοspatial and mathematical skills in elementary school children and more specifically in second and fourth grade school students were investigated. The total sample consisted of 2014 pupils and pupils from the 2nd to the 6th grade in 48 public and private schools in the Greek territory. Data were collected using the digital tool "MathPro Test" in the framework of weighting. Based on the results, there is no difference in the area of residence. With regard to gender, it is emphasized that there are no differences in mathematical skills, but also that there are differences in visuospatial and numberline estimation skills. Finally, high correlations are found between visuospatial and mathematical skills, which, however, differ between grade 2 and 4.
(EN)
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ▶ Επιστήμες Υγείας Επιστήμη άθλησης
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
«Οι οπτικοχωρικές και μαθηματικές δεξιότητες μαθητών και μαθητριών στο Δημοτικό»
«Οι οπτικοχωρικές και μαθηματικές δεξιότητες μαθητών και μαθητριών στο Δημοτικό»
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.