Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ανάδειξη της υποκειμενικής εμπειρίας των εργαζομένων στον χώρο της ειδικής αγωγής γύρω από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, σκοπός της έρευνας είναι να αποτυπώσει τις σκέψεις και τις απόψεις των εργαζομένων στο χώρο αυτό και τον τρόπο με τον οποίο νοηματοδοτούν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα παιδιά. Αρχικά, λοιπόν, γίνεται μία βιβλιογραφική ανασκόπηση των εννοιών που μελετώνται και εν συνεχεία η αναλυτική παρουσίαση της έρευνας. Το δείγμα αποτέλεσαν δέκα γυναίκες που εργάζονταν στον χώρο της ειδικής αγωγής, ηλικίας 25 έως 53 ετών. Η συλλογή των δεδομένων βασίστηκε στην εμπρόθετη ομοιογενή δειγματοληψία και πραγματοποιήθηκε μέσω ημι-δομημένης συνέντευξης. Ακόμα, για την ανάλυση του φαινομένου που μελετάται, χρησιμοποιήθηκε η θεματική ανάλυση, ενώ ο προσανατολισμός είναι φαινομενολογικός. Οι θεματικές που προέκυψαν μέσα από την ανάλυση των δεδομένων είναι οι εξής: 1) η βοήθεια, 2) τα συναισθήματα της πρώτης επαφής, 3) η διαφορετικότητα του παιδιού, 4) η επιρροή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών στην οικογένεια, 5) η συμβολή του σχολείου, 6) ο στιγματισμός από την κοινωνία, 7) τα συναισθήματα του παιδιού, 8) η σημασία της διάγνωσης και 9) το μέλλον. Τέλος, γίνεται μία συσχέτιση ανάμεσα στην υπάρχουσα θεωρία και τα ευρήματα της μελέτης, ενώ παράλληλα αναφέρονται τα πλεονεκτήματα της έρευνας, τα μειονεκτήματα της έρευνας και παρέχονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
(EL)
The aim of this research is to show the subjective experience of the employees in the field of special education about special educational needs. In particular, the aim is to reflect the thoughts and opinions of the employees in this field and how they signify special educational needs of children. Initially, a bibliographical review of the concepts being studied was conducted, followed by a detailed presentation of the research. The sample consisted of ten women working in the special education setting, aged 25 to 53 years. The data collection was based on the homogeneous random sampling and was conducted through semi-structured interviews. Also, thematic analysis was used to analyze the phenomenon under study, while the orientation is phenomenological. The themes that emerged through data analysis are as follows: 1) help, 2) the feelings of first contact, 3) the diversity of the child, 4) the influence of special educational needs on the family, 5) the contribution of the school, 6) the stigmatization by society, 7) the feelings of the child, 8) the importance of diagnosis and 9) the future. Finally, there is a correlation between the existing theory and the findings of the study, while the advantages of research, the disadvantages of research and suggestions for future research are mentioned.
(EN)