« Διερεύνηση της συμβολής του θεατρικού παιχνιδιού και της εμψύχωσης στην ενταξιακή εκπαίδευση: απόψεις και εμπειρίες εμψυχωτών- εκπαιδευτικών Α/θμιας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. »

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



« Διερεύνηση της συμβολής του θεατρικού παιχνιδιού και της εμψύχωσης στην ενταξιακή εκπαίδευση: απόψεις και εμπειρίες εμψυχωτών- εκπαιδευτικών Α/θμιας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. »

Βελεγράκη Ελένη (EL)
Velegraki Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Στην παρούσα μελέτη αντικείμενο αποτελεί η συμβολή του θεατρικού παιχνιδιού και της εμψύχωσης στην ενταξιακή εκπαίδευση. Σκοπός είναι να διερευνηθούν οι απόψεις και οι εμπειρίες των εμψυχωτών- εκπαιδευτικών, απόφοιτων του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού, του Θεάτρου της Ημέρας, παράρτημα Κρήτης, που εργάζονται στην Α/θμια γενική και ειδική εκπαίδευση, σχετικά με τη θέση του θεατρικού παιχνιδιού και της εμψύχωσης στην εκπαιδευτική πράξη, αλλά και το ρόλο που διαδραματίζει στην ενταξιακή εκπαίδευση. Μέσα από τις συνεντεύξεις τους στοχεύουμε να αναδειχθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού και της εμψύχωσης, οι παράγοντες που διαμορφώνουν μια ομάδα στα πλαίσια του σχολείου, ο ρόλος που παίζουν οι ίδιοι στην εκπαιδευτική διαδικασία και οι απόψεις τους για την ένταξη και τη θέση που κατέχει το θεατρικό παιχνίδι σε αυτή. Η παρούσα μελέτη εστιάζει θεωρητικά στο θεατρικό παιχνίδι στην εκπαίδευση, τη δομική του συγκρότηση, τη διαδικασία της εμψύχωσης και στο ρόλο που διαδραματίζει σε αυτή η δυναμική της ομάδας, αλλά και στην σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στο θεατρικό παιχνίδι και την ενταξιακή εκπαίδευση. Μεθοδολογικά, το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι η ημι-δομημένη συνέντευξη και το δείγμα που επιλέχθηκε έγινε με την μέθοδο της σκόπιμης δειγματοληψίας, αποτελούμενο από τέσσερις εμψυχωτές- εκπαιδευτικούς της γενικής και τέσσερις της ειδικής Α/θμιας εκπαίδευσης. Μέσα από την ποιοτική ανάλυση περιεχομένου των συνεντεύξεων, τα βασικά ευρήματα σχετίζονται με την ενταξιακή προοπτική που προσδίδουν στη μέθοδο του θεατρικού παιχνιδιού και της εμψύχωσης, χωρίς, όμως, να λείπουν οι στερεότυπες αντιλήψεις για τον λόγο και τον τρόπο που το εφαρμόζουν στην εκπαιδευτική πρακτική με σκοπό την ένταξη. (EL)
The subject of this study is the contribution of theatrical play and animation to the inclusive education. Top aim is to analyze the views and experiences of animators-educators, graduates of the Laboratory of Pedagogical Theater and Theatrical Play, the Crete branch, Theater of the Day, who work in the sector of Primary General and Special Education and are related to the theatrical play and animation in educational practice, expressing the role it plays in inclusive education. Through their interviews are pointed out all the difficulties they face while they act theatrical play and animation, the factors that shape a group within the school frame, their role in the educational process and their experience in inclusion and to which extent theatrical play affects it. The present study approaches theoretically the theatrical play in education, its structural formation, the process of animation and the role it plays in the group dynamics and the interplay between theatrical play and inclusive education. Methodologically, the semi-structured interview was used as a means and the selected sample was made by the method of deliberate sampling, consisting of four animatorseducators of the General and four of the Special primary education. Through the qualitative content analysis of the interviews, the main findings are providing data on the inclusive perspective by applying the method of theatrical play and animation, without, however, missing the stereotypical perceptions of why and how these methods can be used in educational practice on the purpose of inclusion. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία » ΠΜΣ Ειδική Αγωγή » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.