Εκφοβισμός, Παρενόχληση Και Διακρίσεις Στον Χώρο Εργασίας των Εκπαιδευτικών Της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Του Ν. Λάρισας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εκφοβισμός, Παρενόχληση Και Διακρίσεις Στον Χώρο Εργασίας των Εκπαιδευτικών Της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Του Ν. Λάρισας

Μπέμπης Ιωάννης (EL)
Bempis Ioannis (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Ο εκφοβισμός και η παρενόχληση αποτελούν ένα φαινόμενο που διερευνήθηκε διεξοδικά στην παρούσα διπλωματική εργασία, καθώς έχει ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο,κυρίως για το θύμα, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να εγκαταλείψει την εργασία του. Εκτός από τις σωματικές συνέπειες του εκφοβισμού, υπάρχουν και ψυχολογικές, καθώς το θύμα αναπτύσσει άγχος και κατάθλιψη. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, ανάλογα με το μέγεθος της ανεπιθύμητης σωματικής ή και κοινωνικής επαφής την οποία δέχεται και η οποία το προσβάλλει σε όλα τα επίπεδα, μπορεί να εκδηλώσει ακόμα και αϋπνίες ή ψυχοσωματικούς πόνους. Επιπρόσθετα, ο εκφοβισμός και η παρενόχληση στον χώρο εργασίας, εκτός από τις επιβλαβείς επιπτώσεις που επιφέρουν στον εργαζόμενο, πλήττουν και ολόκληρο τον οργανισμό, καθώς προκαλούν αρνητικό κλίμα στον εργασιακό χώρο, ανασφαλές εργασιακό περιβάλλον, μείωση της δημιουργικότητας και της παραγωγικότητας των εργαζομένων, διαφωνίες, συγκρούσεις, επαναλαμβανόμενες απουσίες και μείωση της ποιότητας του αποτελέσματος. Με βάση τα παραπάνω, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε 106 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Λάρισας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υφίσταται το φαινόμενο του εκφοβισμού στα σχολεία που συμμετείχαν στην έρευνα. Από την επεξεργασία των απαντήσεων, παρατηρήθηκε ότι ο εκφοβισμός δεν είναι άγνωστο φαινόμενο, καθώς μόνο μια μικρή μερίδα εκπαιδευτικών έχει εκτεθεί σε εκφοβιστικές ενέργειες. Παρά ταύτα στα σχολεία αυτά, οι συνθήκες εργασίας και ο σεβασμός στην προσωπικότητα είναι σε άριστη κατάσταση. (EL)
Bullying and harassment is a phenomenon that has been thoroughly investigated in the present research, as it has a particularly negative impact on the victim, who in many cases may leave his job. In addition to the physical consequences, bullying also has psychological consequences, as the person develops anxiety and depression. In many cases, the person may even manifest insomnia or psychosomatic pain depending on the size of the unwanted physical or social contact they receive, which affects it at all levels. In addition, intimidation and harassment in the workplace, apart from the harmful effects it has on the employee, also affect the entire organization as they cause a negative workplace climate, insecure work environment, reduced employee creativity and productivity, disagreements, conflicts, recurring absences and diminishing quality of outcome. Based on the above, a survey was carried out on 106 Primary Education teachers in the Prefecture of Larissa in order to determine if bullying was existed in the schools that participated in the research. From the processing of the responses, it has been observed that bullying is not an unknown phenomenon, as only a small proportion of teachers have been exposed to bullying. However, in these schools, working conditions and respect for personality are in excellent condition. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.