Η Αποκωδικοποίηση Αριθμολέξεων σε Αραβικά Ψηφία: Επίδοση Μαθητών Δημοτικού και Ανάλυση Λαθών σε Τεστ Αξιολόγησης Μαθηματικού Προφίλ και Δυσαριθμησίας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Αποκωδικοποίηση Αριθμολέξεων σε Αραβικά Ψηφία: Επίδοση Μαθητών Δημοτικού και Ανάλυση Λαθών σε Τεστ Αξιολόγησης Μαθηματικού Προφίλ και Δυσαριθμησίας

Τριποτσέρη Γεωργία (EL)
Tripotseri Georgia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η εκπόνηση της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε με σκοπό να μελετηθεί η επίδοση των μαθητών στην αποκωδικοποίηση αριθμολέξεων σε σύμβολα του αραβικού αριθμητικού συστήματος, να καταγραφεί η συχνότητα των λαθών και να γίνει ομαδοποίηση και ανάλυσή τους. Η αποκωδικοποίηση των αριθμολέξεων (number transcoding) αποτελεί δραστηριότητα που υπάγεται στον γνωστικό τομέα της μνήμης και το ερευνητικό ενδιαφέρον έγκειται στον βαθμό κατάκτησης των δεξιοτήτων αποκωδικοποίησης με κριτήρια την τάξη, τον βαθμό δυσκολίας των ερωτημάτων αλλά και το φύλο. Το δείγμα των συμμετεχόντων αποτελούνταν από 2328 μαθητές και μαθήτριες σχολικής ηλικίας, οι οποίοι ήταν άριστοι ομιλητές της ελληνικής γλώσσας, από όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου, δημοσίων και ιδιωτικών στην ελληνική επικράτεια. Το ερευνητικό εργαλείο που χορηγήθηκε είναι το «Τεστ Μαθηματικού Προφίλ & Δυσαριθμησίας» (MathPro Test) στο πλαίσιο στάθμισής του. Τα ευρήματα που προέκυψαν έπειτα από μονοπαραγοντική ανάλυση διακύμανσης επιβεβαίωσαν την επίδραση του βαθμού δυσκολίας των ερωτημάτων και της ηλικίας των παιδιών στην τελική τους επίδοση. Συγκεκριμένα, φάνηκε ότι η επίδοση αφενός μειώνεται όσο αυξάνονται τα ψηφία των προς αποκωδικοποίηση αριθμών, αφετέρου βελτιώνεται σε αναλογία με την τάξη φοίτησης των παιδιών. Τα ευρήματα από τα t-Test ανεξάρτητων δειγμάτων με σκοπό τη σύγκριση της επίδοσης αγοριών και κοριτσιών έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές σε τρεις από τις πέντε δοκιμασίες. Από την ανάλυση λαθών εντοπίστηκαν οι δύο βασικές κατηγορίες στις οποίες διακρίνονται τα λάθη αποκωδικοποίησης, τα λεξιλογικά και τα συντακτικά, τα οποία συζητήθηκαν σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία. (EL)
The purpose of this work was to investigate the students’ performance in number transcoding from verbal number code to Arabic number code, as well as to categorize the most frequent and important mistakes appeared in the task. Number transcoding is a basic numerical ability which appertains to the cognitive function of memory and the special interest is in the development of transcoding abilities and skills depending on the age (grade), the difficulty level of the tasks and gender. The sample consisted of 2328 pupils of school age, being excellent speakers of the Greek language, from all grades of elementary school, both public and private, on a panhellenic scale. The research tool administered was the "MathPro Test". The findings that emerged after one – way analysis of variance of age influence and difficulty level of tasks influence showed statistically significant differences almost among all classes. Specifically, difficulty level affects the performance as it decreases moving from single digit to multidigit numbers, but also age affects the performance as it gets better in higher grades. The findings from Independent Samples t-Test comparing boys’ and girls’ performances in the five tasks showed statistically significant differences in three of the five tasks. The error analysis placed them into two categories according to previous research, lexical and syntactical errors. Finally, an effort was made to interpret the students’ weaknesses and the reasons that may be responsible for these errors based on the academic literature in this field. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.