Διδασκαλία του λεξιλογίου της Β΄Δημοτικού σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα. Σχεδιασμός διδακτικού υλικού.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διδασκαλία του λεξιλογίου της Β΄Δημοτικού σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα. Σχεδιασμός διδακτικού υλικού.

Βόσνου Μαρία-Ιωάννα (EL)
Vosnou Maria-Ioanna (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η εργασία αυτή διερευνά τo επίπεδο του λεξιλογίου σε Έλληνες και αλλοδαπούς μαθητές που φοιτούν σε ελληνικά και διαπολιτισμικά σχολεία της Β΄τάξης δημοτικού με σκοπό την λεξιλογική βελτίωση και με απώτερο στόχο τη μεγαλύτερη επάρκεια στην κατανόηση ευρύτερων κειμένων της τάξης τους. Πιο αναλυτικά, στο 1ο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά στα διαπολιτισμικά σχολεία. Στο 2ο παρουσιάζονται στοιχεία για το πως συνδέεται το λεξιλόγιο με άλλες γλωσσικές ιδιότητες. Στο κεφάλαιο 3 αναλύεται το λεξιλόγιο σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους μαθητές της Β' δημοτικού. Στο 4ο κεφάλαιο δίνεται υλικό για μεθόδους διδασκαλίας λεξιλογίου. Στο 5ο παρουσιάζονται προτεινόμενες παρεμβάσεις όσον αφορά το λεξιλόγιο. Κατόπιν, στο 6ο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι λόγοι που καθιστούν απαραίτητη την παρούσα έρευνα. Στο 7ο κεφάλαιο παρουσιάζεται το θεωρητικό μέρος της παρέμβασης που χωρίζεται σε δύο επιμέρους ενότητες την περιγραφή της παρέμβασης, τους στόχους καθώς και τα κριτήρια επιλογής λέξεων. Στο 8ο κεφάλαιο περιγράφεται η μεθοδολογία της παρέμβασης που χωρίζεται σε τέσσερες επιμέρους ενότητες. Οι ενότητες αυτές αναφέρονται στο δείγμα του πληθυσμού, στο υλικό της παρέμβασης, στον τρόπο χορήγησης του υλικού της παρέμβασης, καθώς και στον τρόπο βαθμολόγησης του υλικού. Τέλος, στο 9ο κεφάλαιο, γίνεται συζήτηση σχετικά με τους στόχους της παρέμβασης. (EL)
The following thesis investigates the level of vocabulary in Greek and foreign students who attend Greek and intercultural schools of the elementary school in order to improve their vocabulary and with the ultimate goal of greater competence in understanding broader texts in their class. Specifically, on the first chapter a reference is made to intercultural schools. The 2nd chapter presents data on how vocabulary is related to other linguistic properties. Also, the third chapter analyzes the vocabulary of monolingual and biblingual studens of the 2nd grade of primary school. In the fourth chapter provides material on vocabulary teaching methods. In the fith chapter are suggested interventions regarding the vocabulary. Then, on chapter six are listed the reasons that make this recearch necessary.On chapter seven is presented the theoretical part of the intervention which is divided into two sub-sections the description of the intervention, the objectives as well as the criteria of the word selection.On chapter eight is presented the intervation methology which is deivided to four sections. On these sections the sample of population, the intervention material, the administration method of the intervention material, as well as the material grading are reported.In conclusion, on chapter nine, the intervention objectives are reported. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)