Σκοπός της παρούσας μελέτης, είναι η καταγραφή και η ανάλυση της συχνότητας εισόδου των ποδοσφαιρικών ομάδων στο επιθετικό τους τρίτο σε αγώνες υψηλού επιπέδου καθώς και οι τεχνικοτακτικές ενέργειες που εκτελούνται εντός και εκτός αυτού με στόχο την δημιουργία εύλογων ερωτημάτων και προβληματισμών για τους προπονητές για τις τακτικές μεθόδους προπόνησης που καλούνται να ακολουθούν και να προσαρμόζουν με βάση τις διαφορετικές συνθήκες που δημιουργούνται σε έναν αγώνα. Για τον σκοπό αυτό αναλύθηκαν οι επιθετικές ενέργεις στο επιθετικό τρίτο της Γερμανίας και της Ουαλίας (Ν=255) που συμμετείχαν στην ευρωπαϊκή διοργάνωση EURO 2016 μέχρι και την ημιτελική φάση. Μελετήθηκαν συνολικά 12 αγώνες, 6 για κάθε ομάδα. Για την ανάλυση της επιθετικής συμπεριφοράς των δύο ομάδων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα microsoft excel και μερικές από τις μεταβλητές που μελετήθηκαν ήταν: το σκορ πριν την είσοδο στην επιθετική ζώνη, το χρονικό διάστημα (λεπτό και δευτερόλεπτο) της εισόδου, ο τρόπος έναρξης της επίθεσης πρίν την είσοδο, η τεχνική και τακτική ενέργεια πριν την είσοδο, ο παίκτης που υποδέχτηκε την μπάλα εντός του επιθετικου τρίτου, ο τρόπος εκτέλεσης της τελικής ενέργειας και η κατάληξή της. Βάση των τελικών αποτελεσμάτων παρατηρείται ότι οι δύο ομάδες εισέρχονταν στην επιθετική τους ζώνη κυρίως κατά την διάρκεια του πρώτου ημιχρόνου και ειδικότερα μεταξύ του 16΄-30΄ (48,3%), όταν το σκορ ήταν ισόπαλο (50,70%) και περισσότερο μετά από οργανωμένες επιθέσεις (47,91%). Επιπροσθέτως, η είσοδος στο επιθετικό τρίτο γινόταν από πλευράς τεχνικής με μικρές πάσες (34,42%) και με διεισδυτικές πάσες (50,23%). Ο παίκτης που υποδέχτηκε πρώτος την μπάλα εντός επιθετικού τρίτου ήταν ο επιτιθέμενος (79,07%). Εντός επιθετικού τρίτου παρατηρήθηκε μεγάλο ποσοστό (67,19%) τελειωμάτων από παιχνίδι (open play). Τελικά από τις 215 επιθέσεις σημειώθηκαν 64 τελικές ενέργειες και 7 τέρματα. Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι από προπονητική σκοπιάς μπορεί να δωθεί εντατικότερη προσπάθεια για βελτίωση της ρεαλιστικής τακτικής προσέγγισης, όταν η ομάδα εκδηλώνει επιθέσεις υπό την πίεση του χρόνου και μέσα σε περιορισμένο χώρο (επιθετικό τρίτο). Γι’ αυτό και η προπόνηση πρέπει να βελτιώνει την τακτική αντίδραση των ποδοσφαιριστών δίνοντας έναν πιο ρεαλιστικό χαρακτήρα στις ασκήσεις και στις μεθόδους προπόνησης δημιουργώντας έτσι προσομοίωση του αγώνα.
(EL)
The aim of this study is to register and resolve the frequency that football teams’ entry into their attacking third when they play at high level matches, as their technical and tactical actions that made inside and outside that field with purpose to make reasonable questions and concerns for the coaches and for the tactical training methods that they are called to follow and adapt based on the different conditions that are created during a match.
For this purpose, were analyzed the offensive actions in their offensive third of Germany and Wales (N=255) that participated in the European tournament EURO 2016 until the semifinal phase. Were studied totally 12 matches, 6 for each team. For the analyze of the attacking behavior for both teams used the microsoft exel program and some of the variables that studied was: the score when entering the attacking third, the time period of entry, the way the attack started before the entrance, the technical and tactical action before the entrance, the player who received the ball inside the attacking third, the way the final action was made and its final result. The results showed that both of the teams entered to their attacking third mainly during the first half especially between 16΄-30΄ (48.3%), when the score was tied (50.70%) and mostly after organized attacks (47.91%). In addition, from technical point of view the entry into the attacking third was made from short passes (34.42%) and penetrating passes (50.23%). The player who received first the ball inside the attacking third was the attacker (79.07%). In to the attacking third was observed a big percentage of finishes (67.19%) from open play game. In the end, from 215 attacks, 64 was made final actions and 7 goals were scored.
The conclusion from the above was that from the coaching point of view more intensive effort can be given to improve the realistic tactical approaching when a team attacks under the pressure of time and in a limited space (attacking third). That’s why training should improve the regular reaction of the players, giving a more realistic character to the exercises and training methods, creating a simulation of a match.
(EN)