Φιλοσοφική χειρονομία. Μία πρόταση για τη διδακτική της Φιλοσοφίας. Ο ρόλος της Τέχνης.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Φιλοσοφική χειρονομία. Μία πρόταση για τη διδακτική της Φιλοσοφίας. Ο ρόλος της Τέχνης.

Γκριτζάλα Αθηνά (EL)
Gritzala Athina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Η πρόταση εισηγείται την εργαστηριακή διδαχή της φιλοσοφίας ως μία φιλοσοφική χειρονομία, η οποία εμβαπτίζει τους μαθητευόμενους στη διαδικασία μετουσίωσης, εικονοποίησης και συμβολοποίησης των ιδεών και των εμπειριών της μορφής ζωής που εδραιώνεται σε ένα Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Τέχνης της εγκύκλιας, της ακαδημαϊκής ή της δια βίου εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας διαλεκτικής προκύπτουν ηθικοί και αισθητικοί προβληματισμοί, οι οποίοι άλλοτε εκβάλλουν και άλλοτε έχουν ως αφετηρία τη διυποκειμενικότητα, τη σχέση με τον εαυτό, την προσωπική ταυτότητα, την Πόλη, την Τέχνη, τη σωματικότητα και την εικόνα. Η πραγμάτευση τούτων των ζητημάτων γίνεται με τρόπο εμπράγματο που περιλαμβάνει σκηνικές δοκιμές κατά τον τρόπο που οι performance studies υποδεικνύουν. Άλλοτε λαμβάνει υλική μορφή, πλαστικού ή εικαστικού χαρακτήρα, που πιστοποιεί τη νέα συνθήκη ενοποιητικής πρόθεσης που προκύπτει από τον φιλοσοφικό λόγο και τον αναστοχασμό. Η εργασία χωρίζεται σε θεωρητικό και ερευνητικό τμήμα. Στο ερευνητικό μέρος παρουσιάζεται η εμπειρία από το Εργαστήριο Φιλοσοφίας και Τέχνης του 3ου Γενικού Λυκείου Γλυφάδας (http://3lyk-glyfad.att.sch.gr/photos/), τόσο από πλευράς στόχων, δράσεων, πρακτικών, συνεργασιών, αποτελεσμάτων και μεθοδολογίας, όσο και από πλευράς εργαλείων που έχουν κατασκευαστεί (φύλλα εργασίας, βίντεο, παρουσιάσεις, ιστοσελίδα, ηλεκτρονική τάξη, δημοσιεύσεις, αναφορές) προκειμένου να εξυπηρετήσουν τη λειτουργία του. (EL)
Our proposal suggests the laboratory teaching of philosophy as a philosophical gesture, which immerses the students in the procedure of transformation, illustration and symbolization of the ideas and the expetiences of the life- form established in a Philosophy and Art Laboratory of curricular, academic or life-long learning. During this dialectic process moral and aesthetic questions arise, which sometimes end up or descend from intersubjectivity, relation with the self, personal identity, society, art, corporality and picture. The treatment of these matters is accomplished in an objectified way that includes scenic trials in the way performance studies suggest. Sometimes it takes a material form of plastic or visual character, which certifies the new condition of unifying intention arising from the philosophical discourse and reflection. The work is divided in a theoretical and a research part. In the latter is presented the experience acquired by the Philosophy and Art Laboratory of the 3rd High School of Glyfada (http://3lyk-glyfad.att.sch.gr/photos/), as much from the perspective of goals, activities, collaborations, results and methodology as of instruments (papers, videos, webpage, presentations, e-class, publications, citations) constructed in order to serve its operation. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας » ΠΜΣ Φιλοσοφία » Κατεύθυνση Ιστορίας της Φιλοσοφίας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.