Fremdsprachenerwerb aus dem Blickwinkel der Eye Tracking Methode

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Fremdsprachenerwerb aus dem Blickwinkel der Eye Tracking Methode

Μαριάμ Μόρφη (EL)
Mariam Morfi (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Τα φαινόμενα της παγκοσμιοποίησης και της μετανάστευσης καθιστούν το μοντέλο της ευρύτερης γλωσσομάθειας ως ένα απαραίτητο εργαλείο επιβίωσης. Η κατάκτηση των ξένων γλωσσών όμως αποδεικνύεται ως μια πολυσύνθετη και δύσκολη διαδικασία. Η εργασία λαμβάνοντας υπόψη τη συνθήκη αυτή, έβαλε στο επίκεντρο τον ίδιο το μαθητή και τον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνεται γνώση. Συγκεκριμένα περιγράφονται οι ψυχογλωσσολογικές ικανότητες του ατόμου, τα στάδια κατάκτησης τόσο της μητρικής όσο και της ξένης γλώσσας, παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές, που πλαισιώνονται και από τις σχετικές γλωσσολογικές θεωρίες. Στη συνέχεια αναλύονται παραδειγματικά γραμματικά λάθη, που εντοπίζονται κατά την διαδικασία εκμάθησης της Γερμανικής ως ξένη γλώσσα, τα οποία αποτυπώνονται και αναλύονται σε επιστημονικές μελέτες με τη χρήση της μεθόδου του Eye Tracking και αναφέρονται στην εργασία αυτή. Παρατηρήθηκε ότι η μέθοδος του Eye Tracking, ως βλεμματικός καταγραφέας σε πραγματικό χρόνο, δίνει σημαντικά στοιχεία ως προς τη διαδικασία πρόσληψης ή μη της πληροφορίας, αφήνοντας πρόσφορο έδαφος για περισσότερη έρευνα. H μεταπτυχιακή αυτή εργασία προσπαθεί να δώσει μια άλλη οπτική γωνία με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση της λειτουργίας του εγκεφάλου μας και τον τρόπο μάθησής μας. Πέραν τούτου, μέσω αυτών των ερευνών, δίδονται σημαντικά στοιχεία ακόμα και στον καθηγητή ξένων γλωσσών, τα οποία μπορεί να φανούν χρήσιμα στην βαθύτερη κατανόηση των γραμματικών λαθών, που ίσως οδηγήσουν σε μια άλλη προσέγγιση στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας. (EL)
In the context of globalization and migration second language acquisition seems to be a necessary tool for survival. Acquiring foreign languages is actually a complex and difficult process. Taking into account this fact, this dissertation, focuses on the student himself and especially how knowledge is acquired. It focuses also on human cognitive abilities, the development of acquisition of the first language, but also of the second language, trying to find similarities and differences, on some of the milestones of acquisition and on the language theories. In this context, this dissertation also argues for a close relationship between second language acquisitions based on present research via the Eye Tracking Method. It points to already existing results of the Eye Tracking Method, regarding of some milestones of the acquisition of the German language, which are providing the need of future research. This dissertation likes to present another aspect in order to try to understand the black box of our mind and gives important information about the learning process. These informations could also be useful for teachers, providing a deeper understanding of grammar mistakes, which may give them another approach when teaching the second language. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

German

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Γερμανική Φιλολογία: Θεωρία - Εφαρμογές » Γλωσσολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)