Περίληψη
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αποφάσισε την πιλοτική εισαγωγή της διδασκαλίας αγγλικών, μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων για δύο (2) ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα, σε δημόσια νηπιαγωγεία κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021. Ο σκοπός της εισαγωγής δημιουργικών δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα στο νηπιαγωγείο είναι όχι μόνο στη γλωσσική αλλά και η ολιστική ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας.. Αυτό το πρόγραμμα δίνει έμφαση στην ικανοποίηση των αναγκών, των κλίσεων και των ειδικών ενδιαφερόντων των μαθητών της προσχολικής ηλικίας . Η εισαγωγή της διδασκαλίας αγγλικών στο νηπιαγωγείο προκάλεσε έντονες αντιρρήσεις και αντιδράσεις. Υπήρξαν έντονες αντιρρήσεις και αντιδράσεις από νηπιαγωγούς, πανεπιστημιακές σχολές και κόμματα της αντιπολίτευσης. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που καθιστούν αναγκαία τη συγκεκριμένη έρευνα. Κατ' αρχάς, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι μια πολύ ιδιαίτερη ομάδα μαθητών για να διδαχθούν ξένες γλώσσες και ειδικά την αγγλική γλώσσα. Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά που, η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας εισάγεται στο πρόγραμμα σπουδών των δημόσιων νηπιαγωγείων στην Ελλάδα, και αυτό το γεγονός αναμένεται να εγείρει πολλά διαφορετικά πρακτικά και εκπαιδευτικά ζητήματα. Επιπροσθέτως, το γεγονός ότι η διδασκαλία αγγλικών εισάγεται στο πρόγραμμα σπουδών των δημοσίων νηπιαγωγείων στην Ελλάδα είναι μια σημαντική καινοτομία, η οποία αξίζει να ερευνηθεί. Τέλος, ο δάσκαλος του νηπιαγωγείου και ο καθηγητής της αγγλικής γλώσσας πρέπει να συνεργαστούν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για την εφαρμογή αυτού του συγκεκριμένου προγράμματος. Αυτό είναι πιθανό ότι θα προκαλέσει έντονες αντιρρήσεις, σοβαρά προβλήματα, πολλά ζητήματα μεταξύ των εκπαιδευτικών. Άρα η έρευνα αναφορικά με το πώς ο νηπιαγωγός και ο καθηγητής της αγγλικής γλώσσας μπορούν να αλληλοβοηθούνται μπορεί να προωθήσει τη συνεργασία τους και να επιλύσει τα όποια πιθανά προβλήματα. Ο στόχος αυτής της μελέτης είναι να ερευνήσει τα ζητήματα και τις προκλήσεις που προκύπτουν από την εισαγωγή αγγλικών σε μαθητές προσχολικής ηλικίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο και να προτείνει πιθανές λύσεις. Συγκεκριμένα, προσπάθησα να διερευνήσω ποια είναι τα κύρια προβλήματα μεταξύ των νηπιαγωγών και των καθηγητών αγγλικής γλώσσας, ως αποτέλεσμα της εισαγωγής αγγλικών στο ελληνικό δημόσιο νηπιαγωγείο, ποια είναι η άποψη των εκπαιδευτικών (νηπιαγωγών και αγγλικής γλώσσας) για το πρόγραμμα και πόσο συμβατές είναι οι απόψεις τους, εάν οι καθηγητές αγγλικής γλώσσας είναι επαρκώς προετοιμασμένοι να αναλάβουν αυτό το έργο και τελικά ποιες είναι οι πιθανές προτεινόμενες λύσεις για αυτά τα προβλήματα. Τα δεδομένα για την έρευνά μου συλλέχθηκαν από ερωτηματολόγια τα οποία διανεμήθηκαν στους νηπιαγωγούς και τους καθηγητές Αγγλικής γλώσσας που συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα και συνεντεύξεις που πήρα από 2 άτομα που συμμετείχαν στην εφαρμογή αυτού του πιλοτικού προγράμματος τον Dr. Ισαάκ Παπαδόπουλο και την Dr. Θωμαή Αλεξίου. Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι δεν υπάρχουν ανυπέρβλητα προβλήματα σχετικά με το πρόγραμμα, οι καθηγητές αγγλικής γλώσσας έχουν μια πιο θετική στάση από τους δασκάλους του νηπιαγωγείου και ότι περισσότερη κατάρτιση θα προετοιμάσει επαρκώς τους καθηγητές Αγγλικών να αναλάβουν αυτό το καθήκον, καθώς δεν έχουν εμπειρία και επαρκή κατάρτιση για την διδασκαλεία ξένων γλωσσών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
(EL)
Abstract
The Ministry of Education and Religious Affairs decided the pilot introduction of teaching English, through creative activities for two (2) teaching hours per week, in public Kindergartens during 2020-2021 school year. The purpose of the introduction of creative activities in the English language in kindergarten focuses on not only the linguistic but also the holistic development of preschoolers΄ abilities. This program lays emphasis on meeting the needs, inclinations and special interests of VYL. The introduction of teaching English in kindergarten caused fierce objections and reactions. Kindergarten teachers, university schools and political parties of the opposition are among those who object to it. My study focused on this issue because there are a number of reasons which make research on this topic imperative. To begin with, Very Young Learners is a very special group of students to teach foreign languages to and especially the English language. Additionally, it is the first time that, teaching English is introduced in the curriculum of public preschools in Greece, and this fact is bound to raise many different practical and educational issues. Moreover, the fact that teaching English is introduced in the curriculum of public preschool in Greece is a major breakthrough, which is worth devoting research to. Finally, the kindergarten teacher and the English language teacher need to cooperate, in the best possible way, to implement this specific curriculum. This is bound to raise strong objections, serious problems, numerous issues even revolution among teachers. Research on how the kindergarten teacher and the English language teacher can mutually help each other in the implementation of this pilot program can promote cooperation and resolve problems. The aim of this study is to document the issues and challenges involved in introducing English to preschool learners in the Greek educational context. In particular I tried to investigate what the main problems among Kindergarten teachers and English language teachers are, as a result of the introduction of English in Greek public pre-school, what teachers’ (kindergarten and English language) attitudes towards the program are and how compatible their attitudes are, whether English language teachers are sufficiently prepared to undertake this task and finally what the possible suggested solutions for these problems are. The data for my research were collected by questionnaires which were distributed to the kindergarten and English language teachers participating in the pilot program and interviews which I took from 2 people involved in the implementation of this pilot program Dr. Isaac Papadopoulos and Dr. Thomai Alexiou. On the whole the results of the research show that there are not insurmountable problems concerning the implementation of this program, English language teachers have a more positive attitudes than kindergarten teachers and that more training would sufficiently prepare English language teachers undertake this task since they have no experience or training as far as teaching foreign languages to VYL is concerned.
(EN)