Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



CH(A)(O)(S) Theory

Τσώλη Πετρούλα (EL)
Tsoli Petroula (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Η διδασκαλία της γραμματικής της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας αποτελεί ένα επίμαχο ζήτημα, καθώς δεν υπάρχει συμφωνία ως προς το αν η γραμματική πρέπει να διδάσκεται ρητά και ως προς τον ορθότερο τρόπο διδασκαλίας της (Myhill 2000). Η διδακτική των ξένων γλωσσών έχει δεχτεί επιρροές από πολλές μεθόδους και θεωρίες γλώσσας ανά τα χρόνια, καθεμιά από τις οποίες έχει επιδράσει διαφορετικά στη διδασκαλία της γραμματικής και της σύνταξης. Υπήρχαν μέθοδοι και θεωρίες που εστίαζαν στην γραμματική ως πυρήνα του μαθήματος, άλλες που αντιμετώπιζαν τη γραμματική ως κάτι που δε θα έπρεπε να αναφέρεται ρητά, και η πιο πρόσφατη προσέγγιση που θεωρεί τη γραμματική σημαντικό αλλά όχι κεντρικό κομμάτι του μαθήματος που γίνεται με στόχο την κατάκτηση μιας καινούργιας γλώσσας (βλ. Celce‐Murcia 1991). Όσον αφορά τους Έλληνες που μαθαίνουν τα Αγγλικά ως ξένη γλώσσα, η κατανόηση της μεταγλώσσας της γραμματικής και των κανόνων που διέπουν την αγγλική σύνταξη μπορεί να αποδειχθεί κάτι δύσκολο, καθώς συνήθως φαίνεται να υπάρχουν λίγες περιπτώσεις ρητής διδασκαλίας των προαναφερθέντων στα σχολικά βιβλία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί να προσφέρει μία εναλλακτική και για αυτόν τον λόγο παρουσιάζεται η θεωρία CH(A)(O)(S), ένα μοντέλο ανάλυσης της αγγλικής σύνταξης, το οποίο δεν χρησιμοποιεί συμβατικές ονομασίες για τα μέρη του λόγου και τους συντακτικούς ρόλους αλλά καθημερινούς όρους με τους οποίους οι μαθητές είναι ήδη εξοικειωμένοι και μπορούν εύκολα να καταλάβουν. Το γλωσσικό υλικό για την έρευνα αντλήθηκε από τα σχολικά βιβλία Αγγλικών της Ε΄ και Στ´ δημοτικού και έγινε επίσης και ένα προκαταρκτικό τεστ, ώστε να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο η θεωρία μπορεί να παρουσιαστεί στους μαθητές. Η ανάλυση του μοντέλου και τα αποτελέσματα του προκαταρκτικού τεστ φανερώνουν πως η θεωρία CH(A)(O)(S) μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο ώστε οι μαθητές να πετύχουν την απόκτηση της ξένης γλώσσας και αυτή η διαπίστωση ισχύει ακόμα περισσότερο για εκείνους που είναι στα αρχικά στάδια εκμάθησης Αγγλικών. (EL)
Teaching grammar to learners of English as a foreign language (EFL) has always been a topic of great controversy, since concerning the domain of grammar, there is no unanimous decision as to whether it should be taught to students explicitly and what the correct way of teaching is (Myhill 2000). Foreign language (FL) teaching has been influenced by many methods and language theories over the years, each of which has had a different impact on the teaching of grammar and syntax. There were those that focused on grammar as a central part of the lesson, those that regarded the teaching of grammar as something that should not be explicit, and the more recent approach, which sees grammar as an important but not focal part of the target language lesson (see Celce‐Murcia 1991). Concerning Greek EFL learners, i.e. learners whose first language is Greek, understanding the grammatical metalanguage used and the rules underlying the English syntax can prove challenging, as usually, there seem to be few cases of consistent explicit instruction in primary school textbooks concerning those two areas. The current study aims to offer an alternative and thus presents CH(A)(O)(S) Theory, a model of analysing English syntax, which does not rely on conventional labels for parts of speech and syntactic roles but instead uses everyday terms with which students are familiar and which they can easily comprehend. The materials used for the study were selected from the English primary school textbooks of the 5th and 6th grades and there was also a preliminary test of the study to examine how the model can be presented to students. The analysis of the model and the results of the preliminary study indicate that CH(A)(O)(S) Theory could prove to be a powerful tool for learners to acquire the target language, especially for those who are at their initial stages of learning English. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Αγγλική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Αγγλική Γλώσσα, Γλωσσολογία και Μετάφραση » Κατεύθυνση Γλωσσολογία: Θεωρία και Εφαρμογές

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.