Η διδασκαλεία της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα έχει ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα
της πρώτης και δευτέρας τάξης του δημοτικού από το 2010, έπειτα από πρωτοβουλία
του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Κέντρο Έρευνας για τη Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών
και την Αξιολόγηση Γλωσσομάθειας. Το ΠΕΑΠ, τα αρχικά του οποίου αντιστοιχούν
σε «Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία»,
δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του έργου «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης
Εκπαίδευσης στο Σχολείο: Η Εκμάθηση της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία».
Ωστόσο, το 2014 η συλλογή στοιχείων για την εφαρμογή και την
αποτελεσματικότητα του προγράμματος αναστάλθηκε, έχοντας ως αποτέλεσμα την
έλλειψη ικανοποιητικών δεδομένων σχετικά με την θέση των καθηγητών ΠΕΑΠ
απέναντι στο υλικό που χρησιμοποιούν από το 2014 μέχρι και σήμερα. Η παρούσα
διπλωματική έχει ως στόχο την διερεύνηση της άποψης των καθηγητών ως προς το
υλικό του ΠΕΑΠ και την καταγραφή της χρήσης του υλικού, ειδικότερα κατά την
περίοδο αναστολής των σχολείων λόγω της πανδημίας που έπληξε την χώρα μας. Τα
μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπόνηση της έρευνας ήταν
ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο διατέθηκε στην Αθήνα και την
Πελοπόννησο και δυο συνεντεύξεις με Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Υλικού. Σκοπός
του ερευνητή ήταν η καταγραφή της στάσης των καθηγητών, οι οποίοι κλήθηκαν να
τελέσουν το εκπαιδευτικό τους έργο μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πλαίσιο
κατά τη χρονιά 2020. Συγκεντρωτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν μια
θετική στάση προς το υλικό του ΠΕΑΠ. Εντούτοις, αποκαλύφθηκαν και ανησυχίες
από την πλευρά των καθηγητών ως προς τη φύση και την πρακτικότητα του υλικού,
οι οποίες χρήζουν περαιτέρω έρευνας στο μέλλον.
(EL)
English as a foreign language has been introduced in the first and second grade of
primary school since 2010, within the framework of the PEAP program by the Greek
Ministry of Education in cooperation with the National and Kapodistrian University
of Athens and the Research Centre for Language, Teaching, Testing and Assessment
(RCeL). Since 2014, when the official studies on the program’s implementation and
effectiveness paused, there has been no current indication of the PEAP teachers’
attitude towards the materials they have been using. The present research aimed at
investigating PEAP teachers’ attitude towards the materials and their reported use of
the materials especially during the lockdown period due to the pandemic. By means of
an electronic questionnaire distributed throughout Athens and Peloponnese and two
interviews conducted with Educational Work Coordinators, the researcher attempted
to monitor teachers’ attitudes and opinions of the materials in the constantly changing
setting in 2020. Participants were asked to assess the content and implementation of
the materials, report students’ response to them and suggest future improvements.
Their overall response to the materials seemed to be positive, as the majority of
teachers reported to use them frequently and receive encouraging feedback from their
students. However, their answers also revealed issues regarding the nature and
practicality of the materials that warrant further investigation.
(EN)