Implementation of the PEAP curriculum: teachers’ attitudes towards the PEAP materials and their adaptation to distance learning

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Implementation of the PEAP curriculum: teachers’ attitudes towards the PEAP materials and their adaptation to distance learning

Κατσά Αθανασία (EL)
Katsa Athanasia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Η διδασκαλεία της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα έχει ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα της πρώτης και δευτέρας τάξης του δημοτικού από το 2010, έπειτα από πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Κέντρο Έρευνας για τη Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών και την Αξιολόγηση Γλωσσομάθειας. Το ΠΕΑΠ, τα αρχικά του οποίου αντιστοιχούν σε «Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία», δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του έργου «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Σχολείο: Η Εκμάθηση της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία». Ωστόσο, το 2014 η συλλογή στοιχείων για την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος αναστάλθηκε, έχοντας ως αποτέλεσμα την έλλειψη ικανοποιητικών δεδομένων σχετικά με την θέση των καθηγητών ΠΕΑΠ απέναντι στο υλικό που χρησιμοποιούν από το 2014 μέχρι και σήμερα. Η παρούσα διπλωματική έχει ως στόχο την διερεύνηση της άποψης των καθηγητών ως προς το υλικό του ΠΕΑΠ και την καταγραφή της χρήσης του υλικού, ειδικότερα κατά την περίοδο αναστολής των σχολείων λόγω της πανδημίας που έπληξε την χώρα μας. Τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπόνηση της έρευνας ήταν ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο διατέθηκε στην Αθήνα και την Πελοπόννησο και δυο συνεντεύξεις με Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Υλικού. Σκοπός του ερευνητή ήταν η καταγραφή της στάσης των καθηγητών, οι οποίοι κλήθηκαν να τελέσουν το εκπαιδευτικό τους έργο μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πλαίσιο κατά τη χρονιά 2020. Συγκεντρωτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν μια θετική στάση προς το υλικό του ΠΕΑΠ. Εντούτοις, αποκαλύφθηκαν και ανησυχίες από την πλευρά των καθηγητών ως προς τη φύση και την πρακτικότητα του υλικού, οι οποίες χρήζουν περαιτέρω έρευνας στο μέλλον. (EL)
English as a foreign language has been introduced in the first and second grade of primary school since 2010, within the framework of the PEAP program by the Greek Ministry of Education in cooperation with the National and Kapodistrian University of Athens and the Research Centre for Language, Teaching, Testing and Assessment (RCeL). Since 2014, when the official studies on the program’s implementation and effectiveness paused, there has been no current indication of the PEAP teachers’ attitude towards the materials they have been using. The present research aimed at investigating PEAP teachers’ attitude towards the materials and their reported use of the materials especially during the lockdown period due to the pandemic. By means of an electronic questionnaire distributed throughout Athens and Peloponnese and two interviews conducted with Educational Work Coordinators, the researcher attempted to monitor teachers’ attitudes and opinions of the materials in the constantly changing setting in 2020. Participants were asked to assess the content and implementation of the materials, report students’ response to them and suggest future improvements. Their overall response to the materials seemed to be positive, as the majority of teachers reported to use them frequently and receive encouraging feedback from their students. However, their answers also revealed issues regarding the nature and practicality of the materials that warrant further investigation. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Αγγλική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Αγγλική Γλώσσα, Γλωσσολογία και Μετάφραση » Κατεύθυνση Γλωσσολογία: Θεωρία και Εφαρμογές

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.