The role of mental imagery and emotions in metaphorical meaning

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The role of mental imagery and emotions in metaphorical meaning

Δημάκη Δέσποινα (EL)
Dimaki Despoina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Αρκετές θεωρίες έχουν προταθεί και μελέτες έχουν διεξαχθεί σχετικά με το ρόλο των διανοητικών εικόνων και των συναισθημάτων στην κατανόηση της μεταφορικής σημασίας. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει χώρος για μια νέα έρευνα καθώς αυτό το θέμα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και καινοτόμο. Επιπλέον, φαίνεται να έχουν τεθεί πολλά ερωτήματα στη σχετική βιβλιογραφία. Αυτή η μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση του ρόλου των διανοητικών εικόνων στην κατανόηση της μεταφορικής σημασίας και των πιθανών τύπων των διανοητικών εικόνων (π.χ. που δημιουργήθηκαν αυθόρμητα, αντλήθηκαν από προσωπική εμπειρία), καθώς και της συναισθηματικής επίδρασής τους μετά από έναν σύντομο ορισμό βασικών ορολογιών όπως μεταφορά και διανοητικές εικόνες. Περιλαμβάνει μια πτυχή συγκριτικής αξιολόγησης του ρόλου των διανοητικών εικόνων και των συναισθημάτων στην κατανόηση των συμβατικών και ποιητικών μεταφορών αντίστοιχα ακολουθώντας μια ρεαλιστική-ψυχογλωσσική προσέγγιση στο θέμα. Εστιάζοντας σε πραγματιστικές-γνωστικές θεωρίες και ψυχογλωσσολογικές μελέτες (Gibbs and Obrien 1990, Lakoff 1993, Carston 2010) η διατριβή αποτελείται από μια κριτική ανασκόπηση (περίληψη και αξιολόγηση) της βιβλιογραφίας που αφορά συμβατικές μεταφορές και νοητικές εικόνες μετά από μια κριτική ανασκόπηση (σύνοψη και αξιολόγηση) της βιβλιογραφίας που βασίζεται σε ποιητικές μεταφορές και νοητικές εικόνες καθώς και σε συναισθήματα και ακολουθείται από τα συμπεράσματα που δημιουργήθηκαν από τη μελέτη των προαναφερθέντων. Τέλος, θα συζητηθεί εάν τα στοιχεία δείχνουν ότι οι δύο γραμμές έρευνας συγκλίνουν ή απέχουν ως προς τον ρόλο των διανοητικών εικόνων στην κατανόηση των συμβατικών και ποιητικών μεταφορών αντίστοιχα καθώς και της συναισθηματικής επίδρασής. Κατά την ολοκλήρωση, τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης καθώς και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα θα αναφερθούν εν συντομία. (EL)
Several theories have been proposed and studies have been conducted on the role of mental imagery and emotions in the understanding of metaphorical meaning. However, there seems to be space for a new research as this topic appears to be particularly interesting and novel. Moreover, several questions seem to have been raised in the relevant literature. This study aims at researching the role of mental imagery in the understanding of metaphorical meaning and the possible types of mental images (e.g. spontaneously created, drawn from personal experience) elicited as well as its affective effects after a brief definition of key terminologies such as metaphor and mental imagery. It entails an aspect of comparative assessment of the role of mental imagery and emotions in the understanding of conventionalized and poetic metaphors respectively following a pragmatic-psycholinguistic approach to the topic. Focusing on pragmatic-cognitive theories and psycholinguistic studies (Gibbs and Obrien 1990, Lakoff 1993, Carston 2010) the dissertation consists of a critical review (summary and assessment) of literature based on conventionalized metaphors and mental imagery subsequent to a critical review (summary and assessment) of literature based on poetic metaphors and mental imagery as well as emotions followed by the assumptions created by the study of the aforementioned. Finally, I will discuss whether the evidence indicate that the two lines of research contradict each other or are in agreement with one another in respect of the role of mental imagery in the understanding of conventionalized and poetic metaphors respectively as well as affective states. Upon concluding, the main assumptions of the study as well as suggestions for further research are briefly discussed. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Αγγλική Γλώσσα, Γλωσσολογία και Μετάφραση » Κατεύθυνση Γλωσσολογία: Θεωρία και Εφαρμογές

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.