«Ο ρόλος του Διευθυντή στην αποτελεσματική Λειτουργία της σχολικής μονάδας: Απόψεις Εκπαιδευτικών»

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



«Ο ρόλος του Διευθυντή στην αποτελεσματική Λειτουργία της σχολικής μονάδας: Απόψεις Εκπαιδευτικών»

Κυριαζή Άννα (EL)
Kyriazi Anna (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα χαρακτηρίζονται από αυξημένες απαιτήσεις για αποτελεσματικότητα και ποιότητα. Σε αυτό το πλαίσιο ο σκοπός του σχολείου επαναπροσδιορίζεται, ο ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας αλλάζει και ταυτόχρονα αναδύονται νέα μοντέλα ηγεσίας βασισμένα στη μάθηση. Η παρούσα εργασία διερευνά το ρόλο που ασκεί ο διευθυντής – ηγέτης στην αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας μέσω ποσοτικής έρευνας. Δείγμα της αποτέλεσαν 100 εκπαιδευτικοί του Νομού Αττικής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προβάλλεται η συμβολή κυρίως της κατανεμητικής και μετασχηματιστικής μορφής ηγεσίας προς αυτήν την κατεύθυνση. Επιπλέον, αναδεινύεται η σημασία δημιουργίας κοινού οράματος από την πλευρά του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, της έμφασης στον ανθρώπινο παράγοντα και της συνεργασίας μεταξύ του προσωπικού του σχολείου, της σαφούς στοχοθεσίας, του αποτελεσματικού σχεδιασμού καθώς και της δημιουργίας θετικού κλίματος στο σχολείο. (EL)
Modern education systems are characterized by increasing demands for effectiveness and quality. In this context, the purpose of the school is redefined, the role of the school principal changes and at the same time new leadership models based on learning emerge. The present work investigates the role played by the principal - leader in the effective operation of the school unit through quantitative research. A sample of 100 teachers of the Prefecture of Attica secondary education was used. The results of the research show the contribution mainly of the distributive and transformational form of leadership in this direction. In addition, it is highlighted the importance of creating a common vision on the part of the principal of secondary education, the emphasis on the human factor and the cooperation between the school staff, the clear goal setting, the effective planning, as well as the creation of a positive climate in the school. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)