Το αποτελεσματικό σχολείο αναφορικά με την εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών μαθητών. Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ημιαστικά και αστικά κέντρα.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το αποτελεσματικό σχολείο αναφορικά με την εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών μαθητών. Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε ημιαστικά και αστικά κέντρα.

Βασιλειάδη Μαρίνα (EL)
Vasileiadi Marina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός πως οι σύγχρονες μεταμοντέρνες και μετανεωτερικές κοινωνίες του σήμερα είναι πολυπολιτισμικές. Οι συνεχείς μετακινήσεις πληθυσμών και οι ολοένα αυξανόμενες ροές ανθρώπων από μέρος σε μέρος, καθιστά τη μετανάστευση και την προσφυγιά ένα καθημερινό φαινόμενο. Η παγιοποίηση αυτής της κατάστασης δε θα μπορούσε να μην έχει σημαντικό αντίκτυπο και στα σχολεία, στα οποία φυσικά φοιτά πληθώρα μαθητών με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό υπόβαθρο. Η παρούσα συγγραφική προσπάθεια είναι μια μελέτη αναφορικά με τις απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα του ελληνικού δημόσιου σχολείου για τους μαθητές με μεταναστευτικό ή/και προσφυγικό υπόβαθρο. Για τις ανάγκες της εργασίας πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου που μοιράστηκε σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τόσο σε αστικά όσο και σε ημιαστικά κέντρα ανά την Ελλάδα. Η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων που συλλέχθηκαν έγινε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν μεταξύ άλλων πως για να επιτευχθεί η αποτελεσματικότητα θα πρέπει να υπάρχει ένα ήρεμο και οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον που θα προσφέρει θετική ενίσχυση στους μαθητές, πως οι εκπαιδευτικοί βλέπουν ως κάτι πολύ θετικό την παρουσία αλλοδαπών μαθητών στα σχολεία, ωστόσο θεωρούν την διδασκαλία μιας μικτής τάξης δύσκολη κι ότι ως προς την αποτελεσματικότητα ενός σχολείου στην διδασκαλία μη γηγενών μαθητών μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο η έλλειψη διδακτικού υλικού για την πραγματοποίηση διαπολιτισμικής διδασκαλίας. Όσον αφορά τον διευθυντή, οι ερωτηθέντες πιστεύουν πως για να είναι αποτελεσματικός σ’ ένα σχολείο με μη γηγενείς μαθητές, θα πρέπει να έχει θετική στάση απέναντι στους αλλόγλωσσους μαθητές. (EL)
What is an undisputable fact is that contemporary, avant garde and post-modern societies of this time and age are multi-cultural. Constant population movements and perpetually increasing flows of immigrants and refugees from one place to another are a daily phenomenon. The consolidation of this situation has a significant impact on schools where a plethora of students with immigration or/and refugee background study. This dissertation is a study concerning Primary School teachers’ opinion with regard to the effectiveness of Greek public schools when it comes to students with immigration or/and refugee background. Quantitative research was conducted with the use of a questionnaire which was distributed to Primary School teachers in both urban and semi-urban centers all over Greece. The collected quantitative data was analysed with the use of the statistical program called SPSS. Through the findings of the research we can mainly deduce that: a) effectiveness can be achieved if there is a peaceful and well-organised learning environment that can boost students, b) the presence of foreigners in schools is considered to be positive by teachers; however, they claim that teaching in a mixed class is a rather difficult task and that the effectiveness of a school to teach non-native students can be obstructed by lack of the appropriate teaching material for the realization of intercultural education. With regard to the headteacher, the subjects of the survey point out that he/she should have a positive attitude towards foreign-speaking students in order that he/she can be regarded as effective in a school with non-native students. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)