Η επιρροή της Ανοιχτής Μεθόδου Συντονισμού στις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η επιρροή της Ανοιχτής Μεθόδου Συντονισμού στις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές

Παππά Αλεξάνδρα (EL)
Pappa Alexandra (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Στην παρούσα εργασία μελετάται η Ανοιχτή Μέθοδος Συντονισμού (ΑΜΣ) ως εργαλείο πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μέσω της ΑΜΣ, που εισήχθη από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισαβόνας τον Μάρτιο του 2000, η ΕΕ αποσκοπεί στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της επίδοσης των κρατών μελών προς την επίτευξη των από κοινού συμφωνηθέντων στόχων και στην προώθηση του συντονισμού, της συνεργασίας και της αμοιβαίας εκμάθησης. Εφαρμόζεται σε πληθώρα ευρωπαϊκών προγραμμάτων δράσης. Έμφαση δίνεται στα προγράμματα «Εκπαίδευση και Κατάρτιση» 2010 και 2020. Η ΑΜΣ κάνει προσφυγή σε μη δεσμευτικό δίκαιο και είναι η πλέον κατάλληλη μέθοδος με την οποία η ΕΕ δύναται να παρεισφρήσει σε πολιτικά ευαίσθητες περιοχές – όπως η εκπαίδευση – στις οποίες δεν μπορεί να παρέμβει με αυστηρούς κανόνες δικαίου στα εθνικά ζητήματα των κρατών μελών. Η διαδικασία αυτή επιδρά στις ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές πολιτικές και αναμορφώνει τη σχέση ανάμεσα στα κράτη μέλη και την ΕΕ. Η ευελιξία, η ικανότητα άμεσης αντίδρασης και η χρήση εργαλείων όπως αντικειμενικών στόχων, δεικτών και επιδόσεων, είναι βασικά χαρακτηριστικά της ΑΜΣ. Η ΑΜΣ, όπως κάθε πολιτική διαδικασία, δέχεται έντονη κριτική τόσο ως προς τα χαρακτηριστικά της όσο και ως προς την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητά της. (EL)
This paper examines the Open Method of Coordination (OMC) as a policy tool of the European Union (EU) and the European Commission. Through the OMC, which was introduced by the European Council in March 2000 in Lisbon, the EU aims to improve the efficiency and performance of Member States in achieving mutually agreed objectives and to promote coordination, cooperation and mutual learning. It is implemented in a variety of European programs. Emphasis is placed on the "Education and Training" 2010 and 2020 programs. OMC makes recourse to non-binding law and is the most appropriate method by which the EU can infiltrate politically sensitive areas - such as education - where it cannot intervene with strict legal rules in the national affairs of the Member States. This process influences European education policies and reshapes the relationship between the Member States and the EU. Flexibility, reflexivity and the use of tools such as objectives, indicators and performance are key features of the OMC. The OMC, like any political process, receives strong criticism both in terms of its characteristics and in terms of its implementation and effectiveness. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)