δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Σεξισμός στη Μαθητική Κοινότητα: Η Ελληνική Περίπτωση
Η παρούσα εργασία ερευνά το αντίκτυπο του κοινωνικού φύλου στα επίπεδα σεξισμού σε μαθητές και μαθήτριες στην Ελλάδα. Για την ποσοτικοποίηση του συνολικού σεξισμού και την διάκρισή του σε καλοπροαίρετο και επιθετικό, χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες Ambivalent Sexism Inventory και Ambivalence towards Men Inventory των Glick & Fiske. Σε δείγμα 160 υποκειμένων από τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου σχολείου στην Αλεξανδρούπολη, Έβρου, προέκυψε θετική συσχέτιση των επιπέδων σεξισμού και επιθετικού σεξισμού εναντίων των γυναικών με το ανδρικό φύλο. Αντίστοιχα, καταγράφηκε θετική συσχέτιση μεταξύ επιπέδων επιθετικού σεξισμού εναντίων των ανδρών από κορίτσια και καλοπροαίρετου σεξισμού εναντίων των ανδρών από αγόρια. Από την έρευνα προκύπτουν σημαντικές προεκτάσεις που αφορούν την ανάπτυξη σεξιστικών αντιλήψεων και συμπεριφορών ήδη από τις εφηβικές και προ-εφηβικές ηλικίες και το αντίκτυπο που αυτές έχουν στη θέση των γυναικών στη χώρα.
(EL)
This paper investigates the impact of gender on the levels of sexism in male and female students in Greece. Glick & Fiske's Ambivalent Sexism Inventory and Ambivalence towards Men Inventory scales were used to quantify overall sexism and distinguish it between benevolent and hostile. A sample of 160 junior and senior high-school students from Alexandroupolis, Evros, showed a positive correlation between the levels of sexism and hostile sexism against women, and boys. Respectively, a positive correlation was recorded between levels of hostile sexism against men in girls and benevolent sexism against men in boys. The research reveals important implications regarding the development of sexist perceptions and behaviours in adolescent and preadolescent ages, and the impact they have on the position of women in the country.
(EN)
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
(EL)
Social, Political and Economic sciences
(EN)
Ελληνική γλώσσα
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.