Σκοπός της εργασίας είναι η ανάδειξη της αναγκαιότητας λεξιλογικής ενίσχυσης των μαθητών Γυμνασίου και η διερεύνηση τρόπων αξιοποίησης του ερμηνευτικού λεξικού κατά σημασιολογικά πεδία. Εξετάζεται η θέση που σήμερα κατέχει το λεξικό στη διδακτική πρακτική και παρουσιάζονται μέθοδοι ενσωμάτωσής του στο γλωσσικό μάθημα. Τέλος, επιχειρείται μια διδακτική πρόταση με προτεινόμενες γλωσσικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στη χρήση του λεξικού, σύμφωνα με το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών.
(EL)
The purpose of this paper is to study the necessity of using a definitional dictionary for developing vocabulary skills by Greek-speaking students and present the dictionary use in the Greek school. In addition, the paper aims to identify vocabulary strategies and effective practices using the dictionary. Teachers can make use of the semantic field theory for the improvement of vocabulary teaching. Finally, we try a teaching intervention which focuses on the educational use of the dictionary based on semantic fields including a variety of vocabulary tasks.
(EN)
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας