δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Ανάλυση των προτύπων συμπεριφοράς στην ελληνική τουριστική βιομηχανία και οι ευκαιρίες για επένδυση - μελέτη περίπτωσης των ημεδαπών τουριστών
Η παρούσα διπλωματική διατριβή έχει ως στόχο την ανάδειξη του εγχώριου τουρισμού στην Ελλάδα. Η έρευνα και η διατύπωση των στοιχείων παρουσιάζει τα πρότυπα συμπεριφοράς των ημεδαπών τουριστών στην χώρα.
Ο εγχώριος τουρισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Όμως, μέχρι και τώρα δεν φέρει μεγάλης μελέτης διότι θεωρείται ότι δεν είναι τόσο κερδοφόρος για τις τουριστικές επιχειρήσεις και υπηρεσίες. Πλέον, τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να αλλάζει η άποψη αυτή για τους εγχώριους και πιο πολύ άρχισε να διαφαίνεται η δυναμική τους με την έξαρση της πανδημίας Covid – 19. Για τον λόγο αυτό, η διπλωματική αυτή διατριβή κάνει ενδελεχή διατύπωση στην θεωρία των καταναλωτικών συμπεριφορών και στην συνέχεια αναλύει εις βάθος τα πρότυπα τουριστικής συμπεριφοράς των εγχώριων τουριστών. Ακόμα, προσπαθεί να μελετήσει και να ομαδοποιήσει τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κίνητρα και παράγοντες των εγχώριων τουριστών για να βγουν συμπεράσματα σχετικά με ποιον τρόπο γίνεται η επιλογή των ταξιδιών τους. Επίσης, αναλύει διαφοροποιήσεις και τάσεις που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια ενώ περαιτέρω έρευνα γίνεται για την επιρροή από την πανδημία Covid – 19.
Τα δεδομένα αντλούνται με την μέθοδο των ερωτηματολογίων όπου απάντησαν 188 ερωτηθέντες σε ποικίλες ερωτήσεις σχετικές με τον τουρισμό στην Ελλάδα. Επιπλέον, δημιουργούνται διάφορα σύνολα δεδομένων για τα έτη 2016 – 2019 από έρευνες της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, της Τράπεζας της Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με σκοπό μία συγκριτική περιγραφική ανάλυση για την επιρροή που έχει η πανδημία κατά το 2020. Στην συνέχεια, γίνονται οι στατιστικοί υπολογισμοί με την μέθοδο της ανάλυσης κατά συστάδες (clustering analysis) στο περιβάλλον της γλώσσας προγραμματισμού της R. Ο αλγόριθμος που επιλέγεται για την διαδικασία της ανάλυσης και της ομαδοποίησης είναι ο κ-μέσων (k – means). Με αυτή την διαδικασία ταξινομούνται οι απαντήσεις από τα ερωτηματολόγια με σκοπό την δημιουργία ομάδων τουριστικών συμπεριφορών και ταυτόχρονα παρατηρούνται οι ευκαιρίες για επένδυση των τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων. Τέλος, αναζητούνται και διατυπώνονται στοιχεία και αναλύσεις σύμφωνα με τις νέες τάσεις των τουριστών που έχουν επηρεαστεί σε πολύ υψηλό επίπεδο από την νόσο του κορονοϊού (COVID-19).
(EL)
Analysis of behavior standards in the Greek tourism industry and investment opportunities – Case study of domestic tourists
The present master thesis aims at the significant promotion of domestic tourism in Greece. The research and formulation of the data will present the behavioral patterns of domestic tourists in the country.
Domestic tourism is an integral part of the Greek tourism industry. But so far it does not bring much study because it is not considered so profitable for tourism businesses and services. Now, in recent years, this view of the domestic population has begun to change and their dynamics began to appear with the outbreak of the Covid-19 pandemic. For this reason, the dissertation makes a thorough statement in the theory of consumer behavior and then will analyze in depth the patterns of tourist behavior of domestic tourists. It will try to study and group the ever-changing motivations and factors of domestic tourists to draw conclusions about how their travel choices are made. Differences and trends that have occurred in recent years will be analyzed while further research is being done on the influence of the Covid-19 pandemic.
The data were obtained by the method of questionnaires where 188 respondents answered various questions about tourism in Greece. In addition, various data sets for the years 2016 - 2019 were created by surveys of the Hellenic Statistical Authority, the Bank of Greece and the Association of Greek Tourist Enterprises. This was done to make a comparative descriptive analysis for the impact that the pandemic had in 2020. Then, the statistical calculations will be done with the method of analysis k - means clustering in the environment of the programming language of R. The algorithm chosen for the analysis and grouping process is k - means. This process will classify the answers from the questionnaires in order to create groups of tourist behaviors and at the same time the opportunities for investment of tourist destinations and businesses will be observed. In addition, data and analyzes will be sought and formulated according to the new trends of tourists who have been affected at a very high level by coronavirus disease (COVID-19).
(EN)
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
(EL)
Social, Political and Economic sciences
(EN)
Ελληνική γλώσσα
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Οικονομικών Επιστημών » ΠΜΣ Διοίκηση, Αναλυτική και Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων » Κατεύθυνση Διοίκηση, Αναλυτική και Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρήσεων
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ▶ Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Ανάλυση των προτύπων συμπεριφοράς στην ελληνική τουριστική βιομηχανία και οι ευκαιρίες για επένδυση - μελέτη περίπτωσης των ημεδαπών τουριστών
Ανάλυση των προτύπων συμπεριφοράς στην ελληνική τουριστική βιομηχανία και οι ευκαιρίες για επένδυση - μελέτη περίπτωσης των ημεδαπών τουριστών
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.