Στην διπλωματική αυτή εργασία παρουσιάζεται ένα επιχειρηματικό σχέδιο που αφορά την ίδρυση καφετέριας στην περιοχή της Ερμούπολης Σύρου. Η καφετέρια αυτή σχεδιάζεται να τοποθετηθεί σε κεντρικό σημείο της πόλης και να ακολουθεί στρατηγική διαφοροποίησης εστιάζοντας στην ποιότητα και στην προώθηση νέων συνταγών με νησιωτικά συστατικά. H επιχείρηση θα πουλάει καφέ, φρέσκους χυμούς και ροφήματα καθώς και φρέσκα αρτοσκευάσματα και γλυκά. Στην ανάλυση που παρουσιάζεται, αναλύεται η αγορά στόχος και εκτιμάται η δυναμική της όσο αφορά την τοποθεσία, τα προϊόντα, τους πελάτες και τους ανταγωνιστές. Αναλύονται το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης (ανάλυση Pest και Porter) και τα δυνατά, αδύνατα σημεία, οι ευκαιρίες και οι απειλές (ανάλυση Swot). Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα ερευνάς αγοράς μέσω ερωτηματολογίου και η επιχειρησιακή στρατηγική, η στρατηγική μάρκετινγκ και το μίγμα μάρκετινγκ της επιχείρησης. Έπειτα περιγράφεται η επιχειρησιακή διάρθρωση της επιχείρησης, η οργανωτική δομή της και οι ανθρώπινοι πόροι. Κατόπιν παρουσιάζεται η οικονομοτεχνική μελέτη. Αρχικά γίνεται χρονοπρογραμματισμός εκτέλεσης έργου και λεπτομερής κοστολόγηση του κόστους της πάγιας επένδυσης, του κόστους πωληθέντων, των εξόδων και των προσδοκώμενων εσόδων από πωλήσεις. Έπειτα, τα δεδομένα αυτά αξιοποιούνται ώστε να καταρτιστούν οι οικονομικές καταστάσεις της επιχείρησης (ισολογισμός, ταμειακές ροές και κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης). Τα αποτελέσματα αξιολογούνται με χρηματοοικονομικούς δείκτες και με ανάλυση ευαισθησίας ως προς τις πωλήσεις. Τέλος γίνεται συνυπολογισμός όλων των παραπάνω και αξιολογείται η ελκυστικότητα της επένδυσης.
(EL)
In the present diploma thesis, we will present a business plan that describes the foundation and operation of a takeaway coffee shop located in Hermoupolis, Syros. This business will be placed in the center of Hermoupolis and will follow a differentiation strategy aiming at quality of services and at the promotion of local recipes with local ingredients. The business will provide customers with coffee, fresh juices, beverages, fresh pastries, and local sweets. In the presented analysis, we study the market and estimate its potential in relevance to the location, the products, the customers, and the competitors. Also, we present SWOT and PEST analysis and the results of a questionnaire survey designed especially for the needs of the diploma thesis. Next, we analyze the business strategy, the marketing strategy, and the marketing mix of the business. In the next chapter, we describe the business structure, the organizational structure, and the human resources of the business. In the last chapter of the business plan, we present the financial analysis and sensitivity analysis. We present the scheduling of activities and the detailed costs of opening the business. We calculate the fixed investment costs, the costs of materials, the labor costs, and the expected revenue. We use these data to calculate the balance sheet, cash flows, and the income statement for the first three years. Then we evaluate these results with financial indicators and with sensitivity analysis on the number of sales. Finally, we take everything into consideration to evaluate the attractiveness of the proposed investment.
(EN)