Σε μια εποχή που το ποσοστό των καταγεγραμμένων καταστροφών και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης συνεχώς αυξάνεται, τόσο σε εθνικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, τα ξενοδοχεία δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστα. Ο τουρισμός, αποτελεί ένα ασταθές προϊόν, επηρεαζόμενο από παράγοντες που ξεφεύγουν από τα όρια ελέγχου των τουριστικών επιχειρήσεων και προορισμών. Σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές και επιθετικές ενέργειες, αποτελούν σημαντικές ενδεχόμενες απειλές τόσο για ανθρώπινες ζωές όσο και για εγκαταστάσεις που τις φιλοξενούν. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση ενός σχεδίου αντιμετώπισης καταστροφών για ξενοδοχειακές μονάδες. Περιγράφει την ορολογία και τις κατηγορίες κινδύνων που δυνητικά απειλούν τα ξενοδοχεία και παρουσιάζει αναλυτικά τα στάδια εκπόνησης ενός αποτελεσματικού σχεδίου αντιμετώπισης καταστροφών. Η ανάπτυξη ενός τέτοιου σχεδιασμού αποτελεί μια συντονισμένη διαδικασία, η οποία παρέχει οδηγίες προς τους εμπλεκομένους για ζητήματα ετοιμότητας, πρόληψης, απόκρισης και αποκατάστασης, με σκοπό το μετριασμό των επιπτώσεων μιας έκτακτης ανάγκης στην ξενοδοχειακή μονάδα, αλλά και στον ευρύτερο τομέα του τουρισμού γενικότερα. Επίσης, στην παρούσα εργασία τονίζεται η σημασία του ρόλου της επικοινωνιακής διαχείρισης του συμβάντος και η αναγκαιότητα ύπαρξης αντίστοιχου σχεδίου για την προστασία όχι μόνο της φήμης της επιχείρησης αλλά και του τουρισμού της ευρύτερης περιοχής. Μέσα από τη μελέτη περίπτωσης ενός συγκεκριμένου ξενοδοχείου, παρουσιάζεται ένα σχέδιο αντιμετώπισης καταστροφών, βασισμένο στις δικές του ειδικές συνθήκες.
Με δεδομένο λοιπόν ότι περιστατικά που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια ανθρώπων αλλά και καταστροφές πάντα θα συμβαίνουν, είναι σημαντικό να κατανοηθεί πως η εκπαίδευση και η προετοιμασία του προσωπικού στη σωστή διαχείριση τους δεν αποτελεί επιχειρηματική επιλογή αλλά ανάγκη που πρέπει να ικανοποιηθεί από όλους τους επιχειρηματίες της ξενοδοχειακής βιομηχανίας.
(EL)
At a time when the rate of recorded disasters and emergencies keeps on increasing, both on national and global scale, hotels cannot remain untouched. Tourism is characterized by instability and is affected factors that go beyond the control of tourism businesses and destinations. Earthquakes, floods, fires and acts of aggression are significant potential threats to both human lives and the facilities hosting them. The aim of this dissertation is to present a disaster management plan for hotel units. It describes the terminology and risk categories that pose as potential threats to hotels and it presents in detail the development stages of an effective disaster response plan. The development of such planning is a coordinated process, which provides guidance to everyone involved on issues of preparedness, prevention, response and rehabilitation, in order to mitigate the effects of an emergency situation on a hotel unit, but also on the wider tourism sector in general. Moreover, this dissertation emphasizes the important role of handling such an incident from a communicative point of view and the necessity of having a respective plan for the protection not only of the reputation of the business but of the tourism of the wider area as well. Through the case study of a specific hotel, a disaster response plan is presented, custom-made on its own special circumstances.
Therefore, given the fact that incidents putting people’s safety at risk as well as disasters will always occur, it is important to understand that the hotel staff’s training and preparedness for suitable response is not a business choice but a need that must be met by all entrepreneurs in the hotel industry.
(EN)