Gaming avatars , πρόσωπο και ηθικός καταλογισμός σε ψηφιακά περιβάλλοντα

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Gaming avatars , πρόσωπο και ηθικός καταλογισμός σε ψηφιακά περιβάλλοντα

Κατάρτη Μαρία (EL)
Katarti Maria (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Ο όρος «νοητικά πειράματα» στη φιλοσοφία γενικώς αναφέρεται σε υποθετικά σενάρια που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία ή την τεκμηρίωση μιας θεωρίας .Οι μικροί κόσμοι των βιντεοπαιχνιδιών μπορούν να χρησιμεύσουν ως νοητικά πειράματα για ηθικό προβληματισμό και ανάλυση. Στην πραγματικότητα, ορισμένα παιχνίδια ήδη περιλαμβάνουν ηθικά συστήματα που αξιολογούν ηθικά τις ενέργειες ενός παίκτη. Η διπλωματική μου εργασία θα επικεντρωθεί στη χρήση βιντεοπαιχνιδιών ως νοητικών πειραμάτων και θα ερευνήσει τα πλεονεκτήματα ως εργαλείο για τα φιλοσοφικά προβλήματα . Θα εστιάσει στους ίδιους τους παίκτες που λαμβάνουν αποφάσεις και θα διερωτηθεί αν μπορεί να στοιχειοθετηθεί ηθική ευθύνη και ειδικότερα αν έχουμε ηθικές υποχρεώσεις για τα avatar που ελέγχουμε. Αν μία «προσομοιωμένη» δολοφονία σε παιχνίδι δεν περιλαμβάνεται στο πλαίσιο αυτό της καθημερινής ζωής θα μπορούσε να υποθέσει κανείς ότι δεν εμπίπτει στην ηθική εκτίμηση. Ο εν λόγω ισχυρισμός θα αμφισβητηθεί στην εργασία καθώς η απλή παραδοχή ότι ένα σενάριο δεν είναι «πραγματικό» δε συνεπάγεται ότι δεν πρέπει να θεωρηθεί ηθικό ή ανήθικο. Εξάλλου εάν ένας άνθρωπος ορίζεται ελεύθερος να ακολουθήσει το ηθικό ή το ανήθικο στις επιλογές του και τις πράξεις του φέρει ο ίδιος την απόλυτη ευθύνη. (EL)
The term "thought experiments" in philosophy mainly refers to hypothetical scenarios used to develop or prove a theory. The small societies of video games can serve as thought experiments for moral reflection and analysis. In fact, some games already contain ethical systems that morally evaluate a player's actions. My thesis will focus on the employment of video games as thought experiments and will explore the benefits of constructing a moral dilemma as a tool for philosophical problems. I will focus on the players themselves as decision makers and will question whether moral responsibility can be substantiated , in particular whether we have moral obligations for the avatars we control. If a "simulated" murder is committed within a game, is not applied in the context of daily life, one could assume that it does not fall within grounds of moral evaluation. This claim will be challenged in my work, as I think the mere assumption that a scenario is not "real" does not mean that it should not be considered moral or immoral. After all, if a person is considered free to follow the moral or the immoral choices then, he bears the absolute responsibility in any kind of actions. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας » ΠΜΣ Φιλοσοφία » Κατεύθυνση Ιστορίας της Φιλοσοφίας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)