«Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών Προσχολικής και Δημοτικής εκπαίδευσης για την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες Γενικών Σχολείων στην Κεφαλονιά και στην Αθήνα.»
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
«Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών Προσχολικής και Δημοτικής εκπαίδευσης για την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες Γενικών Σχολείων στην Κεφαλονιά και στην Αθήνα.»
Οι μαθησιακές δυσκολίες συνιστούν μία ευρεία κατηγορία εμποδίων που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι μαθητές / μαθήτριες , συμβάλλοντας στην παρακώλυση της πορείας της μάθησής τους. Έχουν γίνει πολλές έρευνες στις μέρες μας οι οποίες έχουν συμβάλλει στο να γίνει γνωστή αυτή η ευρεία κατηγορία δυσκολιών όπως και οι τρόποι διάγνωσης και αντιμετώπισής τους.
Από την άλλη πλευρά, στη σημερινή εποχή έχουν αναπτυχθεί εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που είναι βοηθητικές για τους μαθητές ώστε να ξεπεράσουν τα προβλήματά τους. Επίσης, ο τρόπος αντιμετώπισης των μαθητών από το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αρχίσει να αλλάζει σταδιακά. Ωστόσο υπάρχουν ακόμα μερικά ζητήματα τα οποία φαίνεται να έχουν μεγαλύτερη σχέση με τα σχολεία της επαρχίας από ότι τα σχολεία των μεγάλων πόλεων.
Έτσι, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων και εμπειριών εκπαιδευτικών προσχολικής και πρωτοσχολικής εκπαίδευσης αναφορικά με την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες γενικών σχολείων στην Αθήνα και την Κεφαλλονιά.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν οκτώ εκπαιδευτικοί (τρεις άνδρες και πέντε γυναίκες) που είχαν εμπειρία τόσο σε σχολεία της Κεφαλλονιάς όσο και σε σχολεία της Αθήνας. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι υφίστανται σοβαρά προβλήματα ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στα σχολεία κυρίως της επαρχίας. Το κύριο εμπόδιο φαίνεται να είναι οι γονείς, ενδεχομένως λόγω του γνωστικού επιπέδου τους, του διαφορετικού τρόπου ζωής και των εμπειριών που δεν τους είναι εύκολο να αποδεχτούν ότι τα παιδιά τους όταν έχουν δυσκολίες στο μαθησιακό πλαίσιο και σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι σε θέση να παράσχουν την αναγκαία για τα παιδιά βοήθεια.
(EL)
Learning difficulties constitute a wide range of obstacles that students face and create significant problems as they lead to hindrance of their learning. A lot of research has been done nowadays and has contributed to the recognition of this wide range of difficulties as well as the ways to diagnose and treat them. Moreover, educational interventions were assisted to be developed that are helpful for students to overcome their problems. Additionally, it is worth noting that students are treated by the educational system in a different way. However, there are still some issues which seem to have more to do with the schools of the province than the schools of the big cities.
Thus, the purpose of this work is the investigation of the views and experiences teachers of preschool and early school education regarding the appearance and way of dealing of children who experience difficulties in learning in general education schools in Athens and Kefallonia.
In order to achieve the goal of this paper, qualitative research was conducted by the using semi-structured interviews. The research sample consisted of eight teachers (three men and five women) who had experience in both schools in Kefallonia and Athens. The findings of the research showed that there are serious problems in the way of dealing with children with learning difficulties in schools, mainly in the province. The main obstacle seems to be the parents, possibly because they have a different way of life and their experiences that are not helpful for them to accept that their children when have learning difficulties and in many cases are not able to provide the help needed for children.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
«Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών Προσχολικής και Δημοτικής εκπαίδευσης για την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες Γενικών Σχολείων στην Κεφαλονιά και στην Αθήνα.»
«Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών Προσχολικής και Δημοτικής εκπαίδευσης για την εμφάνιση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε μαθητές και μαθήτριες Γενικών Σχολείων στην Κεφαλονιά και στην Αθήνα.»
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.