«Ο ρόλος του Διευθυντή στη διαχείριση κρίσεων – συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης»

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Ο ρόλος του Διευθυντή στη διαχείριση κρίσεων – συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης»

Κότσης Τηλέμαχος (EL)
Kotsis Tilemachos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Η εν λόγω ερευνητική εργασία αφορά τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με το ρόλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας στο πλαίσιο της διαχείρισης κρίσεων- συγκρούσεων, οι οποίες δύνανται να προκύψουν μεταξύ των εκπαιδευτικών. Τα ερευνητικά ερωτήματα αναζητούσαν αρχικά τα κύρια αίτια των κρίσεων- συγκρούσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και τις θετικές και αρνητικές συνέπειές τους. Επιπλέον, εξετάστηκαν οι τρόποι με τους οποίους οι διευθυντές συμβάλλουν στην ανάπτυξη ομαλής επικοινωνίας στη σχολική μονάδα, προκειμένου να αποφύγουν ή να διαχειριστούν τις εκάστοτε κρίσεις- συγκρούσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου. Τέλος, διερευνήθηκαν οι τεχνικές διαχείρισης των αναπόφευκτων συγκρούσεων, τις οποίες οι σχολικοί διευθυντές υιοθετούν αντιμετωπίζοντας την κατάσταση. Η έρευνα ήταν ποσοτική, η δειγματοληψία σκόπιμη και τα δεδομένα εξήχθησαν μέσω ενός ερωτηματολογίου, το οποίο κατασκευάστηκε προς αναζήτηση των απαντήσεων στα ερευνητικά ερωτήματα. Συμμετείχαν, μέσω της συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου 123 εκπαιδευτικοί. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι κρίσεις- συγκρούσεις λαμβάνουν χώρα αρκετά συχνά, σχεδόν μηνιαίως. Το αίτιο το οποίο αναφέρθηκε από το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων ήταν τα προσωπικά λάθη, με τις συνθήκες εργασίας, τις διαφορετικές εκπαιδευτικές πεποιθήσεις και τον ανταγωνισμό να ακολουθούν. Σχετικά με τις συνέπειες των συγκρούσεων η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ανέφερε δυσμενείς συνέπειες όπως η παρεμπόδιση της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και η επέκταση των διαφορών μεταξύ τους, ενώ αναφέρθηκαν και θετικές συνέπειες με κυρίαρχες την αύξηση της συμμετοχής στα εκπαιδευτικό έργο και τη δημιουργία νέων θεμάτων προς συζήτηση. Δυστυχώς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα η διαχείριση των κρίσεων- συγκρούσεων συμβαίνει συχνά κατά τη χρονική περίοδο, στην οποία είναι εύκολα εμφανείς. Η συνεργασία και οι εναλλακτικές οδοί επίλυσης της κρίσης- σύγκρουσης αλλά και ο συμβιβασμός αναδείχθηκαν ως οι δύο κύριες τεχνικές με τις οποίες οι διευθυντές αποφεύγουν αλλά και διαχειρίζονται τις συγκρούσεις. (EL)
The present research study attempts to investigate the perceptions of primary school teachers regarding the role of the headmaster of the school unit in crisis-conflict management, which may arise among teachers. The research questions initially looked for the main causes of crises and conflicts between teachers and the positive or/and negative consequences. In addition, the ways in which principals contribute to the development of smooth communication in the school unit were examined to avoid or manage conflicts between the school's teachers. Finally, the techniques for managing inevitable conflicts, which school principals adopt to handle the conflict situation, were explored. The survey was quantitative, with judgement sampling and the data were extracted through a questionnaire, which was constructed to serve the research questions. 123 teachers participated through the completion of the questionnaire. According to the results, conflict crises take place quite often, almost monthly. The cause cited by the largest proportion of participants was personal errors, and subsequently working conditions, different educational beliefs, and rivalry. On the consequences of conflicts, most of participants reported adverse consequences such as preventing cooperation between teachers and extending differences between them, while positive consequences were also reported, such as, the increase in participation in educational work and the creation of new topics for discussion. Unfortunately, according to the results, conflict crisis management often occurs when conflict has become manifest. Cooperation and alternative ways of resolving the conflict crisis and also, compromise have emerged as the two main techniques by which managers try to avoid and manage conflicts. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.