Η αυτοεκτίμηση και η λειτουργία της οικογένειας σε μητέρες παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η αυτοεκτίμηση και η λειτουργία της οικογένειας σε μητέρες παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος

Γαβριελάτου Κωνσταντίνα (EL)
Gavrielatou Konstantina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει σε όλους τους τομείς της ζωής του ίδιου του ατόμου αλλά και της οικογένειάς του. Ο ρόλος που έχει ο γονέας είναι από μόνος του ένας αγχωτικός ρόλος, λόγω της ευθύνης και των υποχρεώσεων που συνεπάγονται. Ωστόσο, οι γονείς κι ιδιαίτερα η μητέρες των παιδιών με ΔΑΦ εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα στρες από τους γονείς παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Στην παρούσα μελέτη ερευνήθηκε η αυτό - εκτίμηση των μητέρων με παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος σε σύγκριση με τις μητέρες παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Ακόμη, ερευνήθηκε η συσχέτιση της αυτό - εκτίμησης με την λειτουργία της οικογένειας και πώς επηρεάζονται οι δυο αυτές έννοιες. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα σε δείγμα 122 ατόμων, ηλικίας από 28 έως 57 ετών. Ειδικότερα, ήταν μητέρες παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και μητέρες παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, το (45%) του δείγματος 55 άτομα αποτελούσαν οι μητέρες με παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν σταθμισμένα εργαλεία αυτό – αναφοράς, το RSE (Relational Self Esteem Scale), για να εκτιμηθεί η αυτό - εκτίμηση αναφορικά με τις σχέσεις του ατόμου τόσο με την οικογένεια όσο και με το φιλικό περιβάλλον και το GF-FAD (General Functioning Scale of the Family Assessment Device), ώστε να αξιολογηθεί η λειτουργία της οικογένειας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων ως προς την λειτουργία της οικογένειας. Σημαντικό εύρημα της έρευνας αποτελεί η σχέση του εισοδήματος και του μορφωτικού επιπέδου των μητέρων με το επίπεδο αυτό – εκτίμησης αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα της έρευνας οδηγούν στο συμπέρασμα πως οι μητέρες έχουν την ανάγκη λήψης περισσότερης υποστήριξης από την οικογένειά τους. (EL)
Autism Spectrum Disorder (ASD) is a developmental disorder that affects all areas of a person's life and family. The role that the parent has is in itself a stressful role, due to the responsibilities and obligations that entail. However, parents, and especially the mothers of children with ASD, have higher levels of stress than parents of children with normal development. The present study investigated the self – esteem of mothers with children with Autism Spectrum Disorder compared to mothers of children with normal development. The correlation between self-esteem and family functioning and how these two concepts are affected were also investigated. Specifically, a quantitative survey was conducted on a sample of 122 people, aged 28 to 57 years. In particular, they were mothers of children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and mothers of children with normal development. Specifically, (45%) of the sample of 55 people were mothers with a child with Autism Spectrum Disorder. The data collection used weighted self - reporting tools, the RSE (Relational Self Esteem Scale), to assess the self - esteem of the individual's family and environment and the GF-FAD ( General Functioning Scale of the Family Assessment Device) to assess family functioning. The results of the research showed that there are statistically significant differences between the two groups in terms of family functioning. An important finding of the research is the relationship between the income and the educational level of the mothers with this level of assessment respectively. The results of the research lead to the conclusion that mothers need to receive more support from their family. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.