Αντιλήψεις Μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για τους Διαθέσιμους Εκπαιδευτικούς και Μαθησιακούς Πόρους στη Σχολική Κοινότητα σε σχέση με την Αυτοαποτελεσματικότητα και τη Δημιουργική Σκέψη των Μαθητών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αντιλήψεις Μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για τους Διαθέσιμους Εκπαιδευτικούς και Μαθησιακούς Πόρους στη Σχολική Κοινότητα σε σχέση με την Αυτοαποτελεσματικότητα και τη Δημιουργική Σκέψη των Μαθητών

Ευαγγελίου Μυρτώ (EL)
Evangeliou Myrto (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις διαθέσιμες πηγές μάθησης και εκπαίδευσης, σε σχέση με τη δημιουργική σκέψη και την αυτοαποτελεσματικότητά τους. Το συνολικό δείγμα αποτέλεσαν 127 μαθητές των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων δημοτικών σχολείων και των Α’ και Β’ τάξεων Γυμνασίου από σχολεία της Αττικής και της επαρχίας. Για τη διερεύνηση των διαθέσιμων εκπαιδευτικών και μαθησιακών πόρων, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Εκπαιδευτικού και Μαθησιακού Κεφαλαίου (QELC) που βασίζεται στο Μοντέλο Στρατηγικών Θέσεων Δράσης (Actiotope Model of Giftedness). Για τη διερεύνηση της αυτοαποτελεσματικότητας των μαθητών χρησιμοποιήθηκε κλίμακα 16 ερωτήσεων που βασίστηκε στην Κλίμακα Γενικής Αυτοαποτελεσματικότητας των Schwarzer & Jerusalem (1995). Για τη δημιουργική σκέψη χρησιμοποιήθηκαν 4 λεκτικές δοκιμασίες από τις Κλίμακες Δημιουργικής Σκέψης του Torrance (Torrance Tests of Creative Thinking, 1972). Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι το σύνολο των μαθητών του δείγματος αναφέρει αρκετά υψηλό διαθέσιμο εκπαιδευτικό και μαθησιακό κεφάλαιο. Δεν εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς τη βαθμίδα εκπαίδευσης, το φύλο και την περιοχή διαμονής. Στατιστικά σημαντικές θετικές συσχετίσεις βρέθηκαν μεταξύ των υποκλιμάκων του ερωτηματολογίου QELC και της κλίμακας γενικής αυτοαποτελεσματικότητας, με εξαίρεση την οικονομική κλίμακα. Τέλος, βρέθηκαν ορισμένες στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ υποκλιμάκων του ερωτηματολογίου QELC και των βαθμολογιών στις δοκιμασίες δημιουργικής σκέψης. Τα ευρήματα συζητούνται με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών και μαθησιακών πόρων στη δημόσια εκπαίδευση και της δημιουργικής σκέψης και αυτοαποτελεσματικότητας των μαθητών. (EL)
The present study aims to explore the perceptions of Primary and Secondary education students about the available learning and educational resources as associated with their creative thinking and their self-efficacy. The total sample consisted of 127 students of the 5th and 6th grades of primary schools and 1st and 2nd class of high school from state schools in Attica and the province. The Educational and Learning Capital Questionnaire (QELC) based on the Actiotope Model of Giftedness was used to survey the available teaching and learning resources. In addition, a 16-item scale based on the Schwarzer & Jerusalem Generalized Self-Efficacy Scale (1995) was used to explore students' self-efficacy, and 4 verbal tests from the Torrance Creative Thinking Scales were used for measuring creative thinking (Torrance Tests of Creative Thinking, 1972). The results showed that the whole sample reports fairly high available educational and learning resources/capitals. No statistically significant differences were identified in terms of educational level, gender and area of residence. Statistically significant positive intracorrelations were found between all subscales of the QELC questionnaire, along with the intercorrelations between QELC subscales and the overall self-efficacy scale, with the exception of the economic scale. Finally, some statistically significant intercorrelations were found between subscales of the QELC questionnaire and scores on the creative thinking tests. The findings are discussed in order to better understand the availability of educational and learning resources in state educational system in relation to students’ self-efficacy and creativity. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.