Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών και Μαθητών σχετικά με τα Χαρακτηριστικά των Μαθητών με Υψηλές Ικανότητες: Αυτο-αποτελεσματικότητα Μαθητών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών και Μαθητών σχετικά με τα Χαρακτηριστικά των Μαθητών με Υψηλές Ικανότητες: Αυτο-αποτελεσματικότητα Μαθητών

Γκίνη Ελένη (EL)
Gkini Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η συγκριτική προσέγγιση αναφορών εκπαιδευτικών για τις ιδιαίτερες ικανότητες και αδυναμίες μαθητών που επέλεξαν ως υψηλών ικανοτήτων στην τάξης τους, με τις αναφορές που οι ίδιοι οι μαθητές κάνουν για τον εαυτό τους, καθώς και αναφορών μεταξύ επιλεγμένων ως χαρισματικών μαθητών και μαθητών τυπικής ανάπτυξης. Επίκεντρο της συγκριτικής ανάλυσης υπήρξε η αίσθηση αυτο-αποτελεσματικότητας «ανιχνευμένων» από τους εκπαιδευτικούς και «μη ανιχνευμένων» χαρισματικών παιδιών σε δημόσια σχολεία. Το δείγμα αποτέλεσαν 127 μαθητές, που φοιτούν στην Ε’ και Στ’ Δημοτικού, και στην Α’ και Β’ Γυμνασίου γενικών σχολείων της Αττικής και της επαρχίας, καθώς και 26 εκπαιδευτικοί αντίστοιχων τμημάτων και σχολείων. Ανάμεσα στα αποτελέσματα της μελέτης φάνηκε ότι όλοι οι μαθητές του δείγματος θεωρούν ότι διαθέτουν το χαρακτηριστικό της αυτο-αποτελεσματικότητας σε σημαντικό βαθμό, ενώ δεν βρέθηκε να υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην αίσθηση της αυτο-αποτελεσματικότητας μεταξύ επιλεγμένων ως χαρισματικών παιδιών και του υπόλοιπου δείγματος μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί από την άλλη, φαίνεται να έχουν υψηλές προσδοκίες για τα χαρακτηριστικά που διέπουν όσους μαθητές επέλεξαν ως χαρισματικά παιδιά, κάτι το οποίο έρχεται σε κάποια αντίθετη με την αίσθηση που έχουν οι ίδιοι οι χαρισματικοί μαθητές για τον εαυτό τους. (EL)
The purpose of this research is the comparative analysis of teachers' views regarding the strengths and weaknesses of students nominated as students with high abilities and the selected gifted students’ reports that make about themselves. Another two important research goals is to compare the nominated as gifted children’s references with those of typical development along with the comparison of self-efficacy between the"nominated" and the "none nominated» gifted children. The sample consisted of 127 students of the 5th and 6th grade of Primary School, and in the 1st and 2nd High School of general schools of Attica and the province, as well as 26 teachers of respective departments and schools. The results indicated that all students on this sample feel that they have quite high self-efficacy, while no statistically significant differences appeared regarding self-efficacy between gifted children and the rest of the sample of students. On the other hand, teachers seem to have high expectations regarding the characteristics of the nominated children as gifted, which are not similar with the giftedstudents’ views about themselves. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.