Επαγγελματική Εξουθένωση και Γενικευμένη Αυτοαποτελεσματικότητα Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Εκπαιδευτικών Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας Covid-19

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επαγγελματική Εξουθένωση και Γενικευμένη Αυτοαποτελεσματικότητα Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Εκπαιδευτικών Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας Covid-19

Γεωργακοπούλου Φωτεινή (EL)
Georgakopoyloy Foteini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Η πανδημία Covid-19 επέφερε σημαντικές μεταβολές σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας των ανθρώπων, καθώς και στον χώρο της εκπαίδευσης. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε νέες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), οι οποίοι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στις επαγγελματικές τους συνθήκες. Έτσι, βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της επαγγελματικής εξουθένωσης και της γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας αυτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 758 άτομα (εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ) που εργάζονταν σε σχολεία γενικής ή ειδικής αγωγής, σε ΚΕΣΥ ή σε ιδιωτικά πλαίσια. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων, η κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης (Maslach Burnout Inventory- Human Services Survey, MBI-HSS) και η κλίμακα Γενικευμένης Αυτοαποτελεσματικότητας (General Self-Efficacy Scale, GSE). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν αρνητική συσχέτιση της γενικευμένης αυτοαποτελεσματικότητας με τη συναισθηματική εξάντληση και την αποπροσωποποίηση και θετική με την αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων. Επιπλέον, φάνηκε πως υπάρχουν διαφορές ως προς τη γενικευμένη αυτοαποτελεσματικότητα ανάμεσα στις ειδικότητες των εργαζομένων. Τέλος, η γενικευμένη αυτοαποτελεσματικότητα και οι δημογραφικοί παράγοντες προέβλεψαν τις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης. (EL)
The Covid-19 pandemic has brought about significant changes in many areas of people's daily lives, including education. This has led to new challenges for teachers, the Special Educational Staff and the Special Supporting Staff, who have been called upon to deal with changes in their professional conditions. Thus, the main purpose of this study is to investigate their burnout and their general self-efficacy during the pandemic. In this study took part 758 participants (teachers, Special Educational Staff, Special Supporting Staff) who worked in schools of general or special education, in educational diagnostic centers or in private sector. Participants were given a demographic questionnaire, the Maslach Burnout Inventory Human Services Survey (MBI-HSS) and the General Self-Efficacy Scale (GSE). Results showed a negative correlation of general self-efficacy with emotional exhaustion and depersonalization and a positive one with a sense of personal achievement. In addition, there appeared to be differences in general self-efficacy between employee specialties. Finally, general self-efficacy and demographic factors predicted burnout dimensions. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.