Επαγγελματική Εξουθένωση και Επαγγελματική Ικανοποίηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Εκπαιδευτικών Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επαγγελματική Εξουθένωση και Επαγγελματική Ικανοποίηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ), Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και Εκπαιδευτικών Κατά τη Διάρκεια της Πανδημίας COVID-19

Σαπουντζή Σταματία (EL)
Sapountzi Stamatia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Η έλευση της πανδημίας COVID-19 αποτέλεσε σημείο καμπής και οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές. Ένας από τους κλάδους που επηρεάστηκε από την πανδημία ήταν αυτός της εκπαίδευσης, με τη μετάβαση από τον παραδοσιακό τρόπο της δια ζώσης διδασκαλίας και παροχής υπηρεσιών, στην εξ αποστάσεως. Το γεγονός αυτό έφερε στο προσκήνιο νέες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), οι οποίοι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στις επαγγελματικές τους συνθήκες. Έτσι, στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της επαγγελματικής εξουθένωσης και της επαγγελματικής ικανοποίησης αυτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 758 άτομα (εκπαιδευτικοί, ΕΒΠ και ΕΕΠ) που εργάζονταν σε σχολεία γενικής ή ειδικής αγωγής, σε ΚΕΣΥ, καθώς και σε ιδιωτικά πλαίσια, στους οποίους χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων, η κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης (Maslach Burnout Inventory- Human Services Survey, MBI-HSS) και η κλίμακα Καταγραφής της Επαγγελματικής Ικανοποίησης (ESI). Τα αποτελέσματα έδειξαν αρνητική συσχέτιση των παραγόντων της επαγγελματικής ικανοποίησης με τη συναισθηματική εξάντληση και την αποπροσωποποίηση και θετική με την αίσθηση προσωπικών επιτευγμάτων. Φάνηκε, επίσης, ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ειδικοτήτων αναφορικά με τους παράγοντες της επαγγελματικής ικανοποίησης, καθώς και ανάμεσα στους εργαζόμενους στα διαφορετικά πλαίσια εργασίας ως προς τη συναισθηματική εξάντληση και την ικανοποίηση από τις συνθήκες εργασίας, την αμοιβή, τις ευκαιρίες προαγωγής και τον οργανισμό ως ολότητα. Τέλος, οι παράγοντες της επαγγελματικής ικανοποίησης καθώς και δημογραφικές μεταβλητές προέβλεψαν τις διαστάσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης. (EL)
The outbreak of COVID-19 brought about significant changes. Education was one of the disciplines that was affected from pandemic, due to shift from traditional teaching to online courses and work. This brought about challenges to teachers, Special Supporting Staff and Special Educational Staff who had to deal with changes in their working conditions. Thus, the aim of the present study was to examine burnout and job satisfaction during pandemic. In this study took part 758 participants (teachers, Special Supporting Staff and Special Educational Staff) who were working in typical and special education schools, educational diagnostic centers and private working sector. They completed a questionnaire which included demographic data, the Maslach Burnout Inventory-Human Services Survey (MBI-HSS) and the Employee Satisfaction Inventory (ESI). Results indicated negative correlation of job satisfaction factors with emotional exhaustion and depersonalization and positive correlation with personal accomplishment. This study also found that there were differences between specialties as regarding the factors of job satisfaction, and between employees working at different working places as regarding the emotional exhaustion and satisfaction from working conditions, payment, promotional opportunities and organization as a whole. Finally, job satisfaction factors and demographic variables predicted burnout dimensions. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.