Ο ρόλος του διευθυντή-ηγέτη σε δημοτικά σχολεία που εφαρμόζεται η αμοιβαία διδασκαλία ως τρόπος αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Athens   

Αποθετήριο :
Pergamos Digital Library   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ο ρόλος του διευθυντή-ηγέτη σε δημοτικά σχολεία που εφαρμόζεται η αμοιβαία διδασκαλία ως τρόπος αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών

Φιλιππαίου Κωνσταντίνα-Ασπασία (EL)
Filippaiou Konstantina-Aspasia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Τα τελευταία χρόνια οι μαθησιακές δυσκολίες δημιουργούν έναν τεράστιο προβληματισμό στην ελληνική εκπαίδευση, διότι, πολλές χιλιάδες μαθητές αντιμετωπίζουν αυτού του είδους τα προβλήματα με αποτέλεσμα να ανησυχούν οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι ίδιοι οι γονείς για τη διδασκαλία τους (Γεωργιάδου & Καμπουρίδης, 2005). Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο δυνατό για αυτά τα παιδιά, αλλά θεωρούν και οι ίδιοι ότι δεν έχουν την κατάλληλη επιμόρφωση που χρειάζονται για να τα βοηθήσουν στον βαθμό που χρειάζεται. Για αυτό πολλές φορές αισθάνονται ανεπαρκείς αυτών των προσδοκιών και μεταξύ αυτών κάνουν από μόνοι τους κάποια επιμορφωτικά μαθήματα ή σεμινάρια ώστε να μπορέσουν να βοηθήσουν τα παιδιά όσο το δυνατόν καλύτερα. Οι διευθυντές των σχολείων ολοένα και επιμορφώνονται ώστε να μπορούν κι εκείνοι με τη σειρά τους να παρέχουν βοήθεια στους εκπαιδευτικούς και κατ’ επέκταση στους μαθητές, δίνοντας βάση σε εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και σε γνωστικές μαθητείες που μπορούν να αποτελέσουν μέρος της διδασκαλίας. Για τους λόγους αυτούς, σε αυτή την εργασία πραγματοποιείται η ανάλυση του θέματος σχετικά με τον ρόλο του διευθυντή-ηγέτη ως προς την αντιμετώπιση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα οποία εφαρμόζεται η τεχνική της αμοιβαίας διδασκαλίας. Στο πρώτο κεφάλαιο θα διατυπωθεί το πρόβλημα, θα γίνει λόγος για τον σκοπό της έρευνας, τη σημαντικότητά της και θα διατυπωθούν τα ερευνητικά ερωτήματα. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα γίνει αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο της μελέτης και συγκεκριμένα για τα χαρακτηριστικά και τον ρόλο του διευθυντή-ηγέτη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τις μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαίδευση και για τον ρόλο του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας ως προς την εφαρμογή της αμοιβαίας διδασκαλίας ως μεθόδου διδασκαλίας για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά στη μεθοδολογία της έρευνας, όπου θα γίνει λόγος για τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής έρευνας - μιας και η έρευνα πραγματοποιήθηκε με συνεντεύξεις - για τον σχεδιασμό της έρευνας, το δείγμα της και τον τρόπο που έγινε η ανάλυση των δεδομένων. Στο τέταρτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η ανάλυση των δεδομένων με ερμηνεία και σχολιασμό των ευρημάτων. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο παραθέτονται τα αποτελέσματα της έρευνας όπως και προτάσεις βελτίωσης. (EL)
In recent years, learning difficulties have created a huge problem in Greek education, because many thousands of students face such problems, resulting in concern for teachers and parents themselves for their teaching (Georgiadou & Kambouridis, 2005). Teachers, for their part, try to do the best they can for these children, but they also feel that they do not have the proper training they need to help them as much as they need to. This is why they often feel inadequate to these expectations and in between they do some training courses or seminars on their own so that they can help the children as best they can. School principals are increasingly being trained so that they, in turn, can provide assistance to teachers and, consequently, students, based on alternative forms of teaching and cognitive apprenticeships that can be part of teaching. For these reasons, this paper analyzes the issue of the role of the principal-leader in dealing with children with learning disabilities in primary schools where the technique of reciprocal teaching is applied. In the first chapter the problem will be formulated, the purpose of the research, its importance will be discussed and the research questions will be formulated, too. The second chapter will refer to the theoretical framework of the study and specifically to the characteristics and role of the principal-leader in primary education, learning difficulties in education and the role of the principal of a school unit in the application of reciprocal teaching as a method of teaching to deal with learning disabilities. The third chapter deals with the research methodology, which will discuss the characteristics of qualitative research - since the research was conducted through interviews - for the design of the research, its sample and the way the data was analyzed. In the fourth chapter, the data are analyzed by interpreting and commenting on the findings. Finally, the fifth chapter presents the results of the research as well as suggestions for improvement. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » Διιδρυματικό Π.Μ.Σ. Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Ανάπτυξη Ανθρωπίνων Πόρων
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.