"Οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με την διαχείριση περιβαλλοντικών κρίσεων που άπτονται της κλιματικής αλλαγής: η περίπτωση του Δήμου Χανίων."

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



"Οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναφορικά με την διαχείριση περιβαλλοντικών κρίσεων που άπτονται της κλιματικής αλλαγής: η περίπτωση του Δήμου Χανίων."

Γναφάκη Ανδρονίκη (EL)
Gnafaki Androniki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι ένας άξονας του υποχρεωτικού εκπαιδευτικού προγράμματος στη χώρα μας, που αποσκοπεί στη διαμόρφωση υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς, μέσα από την σωστή κατανόηση περιβαλλοντικών ζητημάτων και την καλλιέργεια θετικών στάσεων των μαθητών απέναντι στο φυσικό περιβάλλον. Οι εκπαιδευτικοί που ασπάζονται τις αρχές της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης οφείλουν να διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση στάσεων, στην ανάπτυξη κινήτρων και στην εφαρμογή στρατηγικών και τεχνικών προκειμένου να καλλιεργήσουν στους μαθητές τη δημιουργική σκέψη - δηλαδή , κατανόηση, ανάκτηση γνώσεων, επίλυση προβλημάτων, λήψη αποφάσεων, λήψη νέων και πρωτότυπων ιδεών - δίνοντάς τους την ευκαιρία για δημιουργική εξερεύνηση. Έχοντας υπόψη ότι από τις γνώσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τα περιβαλλοντικά προβλήματα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η αποτελεσματικότητα της προσέγγισης των περιβαλλοντικών θεμάτων, στην παρούσα διπλωματική εργασία θα διερευνήσουμε τις απόψεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χανίων αναφορικά με περιβαλλοντικές κρίσεις που άπτονται στην κλιματική αλλαγή του πλανήτη, καθώς είναι αυτοί που εμπλέκονται σε μαθησιακές διαδικασίες μαζί με τους μαθητές/τριες, στο δημόσιο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο. Βασικοί στόχοι της παρούσας έρευνας είναι η διαπίστωση των στάσεων κατά πόσο υπάρχουν φιλικά περιβαλλοντικές ενέργειες από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα θα επιτευχθεί διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων για τις κύριες αιτίες που προκαλούν την κλιματική αλλαγή, καθώς και η καταγραφή των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τις κύριες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη ζωή μας. Ολοκληρώνοντας, τα ερευνητικά δεδομένα θα σχολιαστούν, θα ερμηνευτούν και θα καταλήξουν στη διατύπωση προτάσεων. (EL)
Environmental Education is a sector of the compulsory educational program in our country, which aims at shaping responsible environmental behavior, through the correct understanding of environmental issues and the cultivation of positive attitudes of students towards the natural environment. Teachers who embrace the principles of environmental education have a very important role to play in shaping attitudes, developing motivation and applying strategies and techniques in order to cultivate creative thinking in students - that is, understanding, knowledge retrieval, problem solving, decision making, taking new and original ideas - giving them the opportunity for creative exploration. Considering that the effectiveness of the approach to environmental issues largely depends on the knowledge and perceptions of teachers on environmental issues, in this dissertation we will explore the views and perceptions of teachers of Primary Education of the Municipality of Chania regarding environmental crises related to global climate change, as they are involved in learning processes with students, in public kindergarten and elementary school. The main objectives of the present research are to determine the attitudes, whether there are friendly environmental actions by the teachers of the Primary Education of the Prefecture of Chania, in order to solve the problem of climate change. At the same time, the views of the teachers of the Primary Education of the Prefecture of Chania will be investigated for the main reasons that cause climate change, as well as the recording of the teachers' perceptions for the main effects of climate change in our lives. In conclusion, the research data will be commented, interpreted and suggestions will be made. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος » ΠΜΣ Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών και Κρίσεων » Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος - Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.