Η θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης και η υπόσταση του γυναικείου φύλου στην αξιοποίηση και διεργασία των εμπειριών ως προς την ένταξη στο χώρο εργασίας

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης και η υπόσταση του γυναικείου φύλου στην αξιοποίηση και διεργασία των εμπειριών ως προς την ένταξη στο χώρο εργασίας

Τσέτσου Αλεξάνδρα (EL)
Tsetsou Alexandra (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Η παρούσα έρευνα με τίτλο «Η θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης και η υπόσταση του γυναικείου φύλου στην αξιοποίηση και διεργασία των εμπειριών ως προς την ένταξη στο χώρο εργασίας» ασχολείται και εξετάζει τις νοητικές συνήθειες και τις παραδοχές των ενηλίκων αναφορικά με το ρόλο, τη θέση και την υπόσταση της γυναίκας στον χώρο εργασίας. Συγκεκριμένα στο πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρονται τα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων στην εκπαίδευση ενηλίκων, τα εμπόδια και τα κίνητρα που αντιμετωπίζουν καθώς και με εκτενής περιγραφή και ανάλυση του πεδίου. Στη συνέχεια πραγματοποιείται εμβάθυνση στη θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης, μίας από τις βασικές θεωρίες του πεδίου αυτού. Η συγκεκριμένη θεωρία βασίζεται στην εκπαίδευση των ενηλίκων μέσω του κριτικού στοχασμού επί των εμπειριών τους. Ουσιαστικά μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας ο ενήλικας εντοπίζει τις δυσλειτουργικές παραδοχές που έχει αποκτήσει κατά τη διάρκεια της ζωής του, μέσω της κοινωνικοποίησης του και οι οποίες στην μετέπειτα πορεία της ζωής του πλέον δεν τον αντιπροσωπεύουν, οπότε γίνεται προσπάθεια αποβολής ή μετασχηματισμού αυτών. Στη συνέχεια η θεωρία αυτή στο σύνολο της εργασίας συναρτάται με τις λανθάνουσες αντιλήψεις και λανθάνουσες παραδοχές αναφορικά με το φύλο. Συγκεκριμένα η μελέτη διερευνά τις αντιλήψεις που έχουν οι ίδιες οι γυναίκες για την δική τους παρουσία και τον ρόλο τους στο χώρο εργασίας. Οι αντιλήψεις που έχουν οι ίδιες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης τους σε ένα εργασιακό περιβάλλον, κατά πόσο αντιμετωπίζονται ως ισάξια και ισότιμα με τον άνδρα όντα αλλά και επαγγελματίες. Κατά πόσο το εργασιακό περιβάλλον λαμβάνει υπόψη τις προσωπικές τους ανάγκες και υποχρεώσεις που δεν σχετίζονται με την εργασία τους αλλά με την γενικότερη ζωή τους. Τέλος πόσο ασφαλείς αισθάνονται οι ίδιες σε έναν τέτοιο χώρο και ποιά ή πόσο συχνά είναι αυτά τα φαινόμενα που με την παρουσία τους μπορούν να αναταράξουν και να διακόψουν αυτή την ασφάλεια. Με στόχο τη διερεύνηση των παραπάνω διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χορήγηση ερωτηματολογίων σε εξήντα (60) γυναίκες οι οποίες ανήκουν σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, επαγγέλματα, κοινωνική κατάσταση, καταγωγή κλπ. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι οι γυναίκες νιώθουν πως αντιμετωπίζονται με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι οι άνδρες συνάδελφοι τους. Οι περισσότερες στο σύνολο τους, θεωρούν πως δεν μπορούν να είναι ο εαυτός τους στο επαγγελματικό τους περιβάλλον, ότι πρέπει να προσπαθούν περισσότερο να αποδείξουν την αξία, τις δυνατότητες και τις ικανότητες τους. Ταυτόχρονα βιώνουν αισθήματα φόβου και ανασφάλειας τα οποία σχετίζονται με περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης είτε με την οικογενειακή τους κατάσταση, όπως για παράδειγμα η πιθανότητα μίας εγκυμοσύνης. Με στόχο τη βαθύτερη διερεύνηση των ζητημάτων που αναδείχτηκαν από την ποσοτική μελέτη, διεξήχθη ποιοτική μελέτη με την διεξαγωγή έξι (6) συνεντεύξεων, στις οποίες συμμετείχαν γυναίκες οι οποίες άνηκαν σε διαφορετική ηλικιακή ομάδα, οικογενειακή κατάσταση, καταγωγή κλπ. Η μόνη διάκριση αναφέρονταν στην εργασιακή κατάσταση των συμμετεχόντων καθώς οι μισές ήταν εργαζόμενες και οι μισές άνεργες. Λέξεις κλειδιά: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Μετασχηματίζουσα Μάθηση, παραδοχές, στερεότυπα, έμφυλες διακρίσεις, σεξουαλική παρενόχληση. (EL)
The present research entitled "Transformative Learning Theory and the Status of the Female Gender in the Utilization and Process of Experiences in Workplace Integration" deals with and examines the cognitive habits and assumptions of adults regarding the role, position and status of women in the workplace. Specifically, the first part of the paper discusses the characteristics of participants in adult education, the barriers and motivations they face, as well as an extensive description and analysis of the field. Then an in-depth study of the theory of Transformative Learning, one of the main theories of this field, is carried out. This theory is based on educating adults through critical reflection on their experiences. Essentially, through the educational process, the adult identifies the dysfunctional assumptions that he has acquired during his life through socialization and which in the later course of his life no longer represent him, so an attempt is made to eliminate or transform them. This theory in the whole work is then related to latent perceptions and latent assumptions regarding gender. Specifically, the study explores women's own perceptions of their own presence and role in the workplace. The perceptions they have about how they are treated in a work environment, whether they are treated as equal and equal to male beings and professionals. Whether the work environment takes into account their personal needs and responsibilities that are not related to their work but to their general life. Finally, how safe do they feel in such a place and what or how frequent are the phenomena that by their presence can disrupt and interrupt this security. In order to investigate the above, a quantitative survey was conducted by administering questionnaires to sixty (60) women who belong to different age groups, occupations, social status, background, etc. The results of the study show that women feel that they are treated differently from their male counterparts. Most of them, as a whole, feel that they cannot be themselves in their professional environment, that they have to try harder to prove their worth, capabilities and abilities. At the same time they experience feelings of fear and insecurity related to incidents of sexual harassment or to their family situation, such as the possibility of pregnancy. In order to further explore the issues highlighted by the quantitative study, a qualitative study was conducted by conducting six (6) interviews with women who belonged to different age groups, marital status, backgrounds, etc. The only distinction referred to the employment status of the participants as half of them were employed and half were unemployed. Key words: Adult Education, Transformative Learning, assumptions, stereotypes, gender discrimination, sexual harassment. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Εκπαίδευση Ενηλίκων. Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)