Οι κοινωνικές ικανότητες και η ικανότητα του πολίτη: από τον διεθνή εκπαιδευτικό λόγο στην ελληνική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης: Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Οι κοινωνικές ικανότητες και η ικανότητα του πολίτη: από τον διεθνή εκπαιδευτικό λόγο στην ελληνική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης: Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τζαβάρα Έλλη (EL)
Tzavara Elli (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Αντικείμενο της παρούσης μελέτης είναι η διερεύνηση της επίδρασης του διεθνούς εκπαιδευτικού λόγου περί κοινωνικών ικανοτήτων και ικανότητας του πολίτη στη διαμόρφωση της διδακτικής ενότητας «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για το Γυμνάσιο. Μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, μελετήθηκε η ιστορική πορεία του σχετικού «λόγου» και η σύγχρονη εστίαση στις κοινωνικές και πολιτικές ικανότητες των μαθητών, όπως παρουσιάζεται στα σχετικά κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, της UNESCO, του Συμβουλίου της Ευρώπης και άλλων οργανισμών. Από τη μελέτη αναδείχθηκαν οι διαπολιτισμικές ικανότητες, η ικανότητα του παγκόσμιου πολίτη και η ικανότητα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας ως οι ικανότητες στις οποίες δίνεται προτεραιότητα την τελευταία δεκαετία στον διεθνή λόγο. Με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου διερευνήθηκε και επιβεβαιώθηκε η επίδραση του παραπάνω διεθνούς λόγου στη διαμόρφωση του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», με εντονότερη την επίδραση του λόγου του Συμβουλίου της Ευρώπης. Χρησιμοποιήθηκαν κανονιστικά κείμενα και δείγμα από το υλικό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και από το διαθέσιμο διδακτικό υλικό στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ. (EL)
This study explores how the educational discourse of international organisations on social and citizenship competences has affected the theoretical concept of the recently introduced subject “Skills Labs” in the Greek educational system. The literature review revealed the contemporary trends in the international discourse about students’ social and civic skills. The objects of study were the official texts of the European Union, OECD, UNESCO, the Council of Europe and other organisations. The study identified intercultural competences, global citizen competence and sustainability competence as the prioritized competences in international texts. The author used content analysis on official and regulatory texts regarding the “Skills Labs” subject, as well as on a sample of the teacher-training material and the proposed lesson plans; it was concluded that the international discourse, and the Council of Europe’s Reference Framework of Competences for Democratic Culture in particular, did have an important impact on the framing of the “Skills Labs” subject. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.