Η προβληματική ενασχόληση με τον διαδικτυακό και τον επίγειο τζόγο σε φοιτητές και η συσχέτιση του με την προβληματική χρήση διαδικτύου και ηλεκτρονικών παιχνιδιών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η προβληματική ενασχόληση με τον διαδικτυακό και τον επίγειο τζόγο σε φοιτητές και η συσχέτιση του με την προβληματική χρήση διαδικτύου και ηλεκτρονικών παιχνιδιών

Βασιλάκος Στέφανος (EL)
Vasilakos Stefanos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Εισαγωγή: Η διαταραχή τζόγου απασχολεί την ερευνητική κοινότητα της αντιμετώπισης των εξαρτήσεων και ιδιαίτερα τα τελευταία έτη, διότι με το διαδίκτυο αναπτύχθηκε και διαδόθηκε ταχύτατα. Η ποικιλομορφία των δραστηριοτήτων τζόγου έχει διευρυνθεί τόσο, που εμπλέκεται σε άλλες δραστηριότητες, μερικές από αυτές συχνά είναι η περιήγηση στον διαδικτυακό ιστό και η ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Οι προγενέστερες έρευνες δείχνουν έντονη συσχέτιση μεταξύ προβλημάτων τζόγου και προβληματική ενασχόληση, τόσο με το διαδίκτυο, όσο και με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και ιδιαίτερα με ολοκλήρωση αγορών στο περιβάλλον του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Παράλληλα, σε κάθε τύπο τζόγου, η προβληματική ενασχόληση με αυτόν συσχετίζεται με δημογραφικά στοιχεία, όπως το φύλο, η ηλικία και η επαγγελματική κατάσταση. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση της συχνότητας και του επιπέδου ενασχόλησης με τον τζόγο σε νεαρούς ενήλικες φοιτητές και η παράλληλη συσχέτιση της δραστηριότητας αυτής με την χρήση διαδικτύου και την ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Παράλληλα θα εντοπιστούν και δημογραφικοί παράγοντες που συσχετίζονται με την ανάπτυξη προβληματικής ενασχόλησης με τον τζόγο. Συγκεκριμένα οι στόχοι της έρευνας είναι:1) Η διερεύνηση της συχνότητας και του επιπέδου ενασχόλησης με τον τζόγο σε δείγμα νεαρών ενηλίκων, καθώς και η προτίμηση τους σε συγκεκριμένο τύπο τζόγου, όπως διαδικτυακό ή επίγειο. 2) Η εύρεση συσχέτισης της ενασχόλησης με τον τζόγο και της ενασχόλησης με το διαδίκτυο.3 ) Η εύρεση συσχέτισης της ενασχόλησης με τον τζόγο και της ενασχόλησης με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και κυρίως την πραγματοποίηση αγορών στο περιβάλλον του εκάστοτε ηλεκτρονικού παιχνιδιού. 4) Την συσχέτιση της ενασχόλησης τζόγου, με κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά. Μεθοδολογία: Η παρούσα έρευνα αποτελεί συγχρονική έρευνα. Το δείγμα συμπληρώθηκε από 298 συμμετέχοντες/συμμετέχουσες/συμμετέχοντα, με μέσο όρο ηλικίας 22,4(SD=1,2).Το δείγμα αντλήθηκε από την διαδικτυακή μεταφόρτωση και κοινοποίηση της έρευνας στα μέσα μαζικής δικτύωσης, κυρίως το Facebook και το Instagram. Για την ανίχνευση παθολογίας ή προβληματικής ενασχόλησης με τον τζόγο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο αυτό- αναφοράς SOGS(South Oaks Gambling Screen). Για την ανίχνευση προβληματικής ενασχόλησης με το διαδίκτυο, χρησιμοποιήθηκε το PIUQ-SF( Problem Internet Use Questionnaire, Short Form). Για την εύρεση συχνότητας και επιπέδου ενασχόλησης τόσο με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, όσο και με την αγορά κουτιών λαφύρων, δημιουργήθηκαν αυτοσχέδιες ερωτήσεις. Επίσης στα ερωτηματολόγια περιέχονταν τα απαραίτητα έγγραφα ενημέρωσης και συγκατάθεσης και οι απαραίτητες δημογραφικές, κοινωνικές και οικονομικές πληροφορίες για την διεξαγωγή της έρευνας. Αποτελέσματα: Από τους 298 φοιτητές, ποσοστό 35,9%δεν ασχολείται καθόλου με τα τυχερά παίγνια. Από το υπόλοιπο, το 38,9% παίζει μόνο μία φορά τον μήνα. Μόνο το 2,7% παίζει μέρα παρά μέρα τυχερά παίγνια, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης παθολογικής ενασχόλησης με τον τζόγο. Η συσχέτιση της ενασχόλησης με τον τζόγο, με την προβληματική ενασχόληση διαδικτύου ήταν στατιστικά σημαντική. Μάλιστα στην διάμετρο της Εμμονής, που εμπεριέχεται στο ερωτηματολόγιο προβληματικής χρήσης του διαδικτύου, τα υψηλά επίπεδα συσχετίζονταν με 4,4 φορές πιθανότερη συχνότητα ενασχόλησης με τον τζόγο. Στη συνέχεια, η αγορά κουτιών λαφύρων στο περιβάλλον ηλεκτρονικών παιχνιδιών, συσχετίστηκε με τα σκορ του SOGS. Τόσο η μία αγορά κουτιών λαφύρων, όσο και η επαναλαμβανόμενη έδειξε ισχυρά στατιστικά σημαντική συσχέτιση με χαμηλού, μετρίου ή υψηλού επιπέδου προβλημάτων τζόγου ( p <0,001). Επιπρόσθετα, ελέγχθηκε το αν το φύλο συσχετίζεται με την προβληματική ενασχόληση τζόγου και βρέθηκε ότι οι άνδρες, αν και αποτέλεσαν μόνο το 30,5% του συνολικού δείγματος, είχαν αυξημένη πιθανότητα για υψηλότερα επίπεδα στο SOGS και την εμφάνιση προβλήματος τζόγου σε χαμηλό, μέτριο ή υψηλό επίπεδο κατά 26%, σε σχέση με τις γυναίκες. Συμπεράσματα: Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια αποτύπωσης της σχέσης ανάμεσα στα προβλήματα τζόγου και την προβληματική χρήση διαδικτύου, καθώς και την προβληματική ενασχόληση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην ενδελεχή μελέτη του φαινομένου αγοράς κουτιών λαφύρων στην χώρα μας, καθώς και στην αποσαφήνιση των προτιμότερων συνηθειών των νεαρών παικτών τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα. Η πρόληψη των προβλημάτων τζόγου είναι απαραίτητο να ερευνηθεί σε προγενέστερο αναπτυξιακό στάδιο, κυρίως κατά την ήβη. (EL)
Introduction: Gambling disorder has been concerning the research teams of addictology and much more during these past years, due to the evolution and spread of the internet. The diversity of gambling activities has spread so much, that new activities are now involved, some of which are browsing the world wide web and playing video games. Previous research show significant correlation between problem gambling and either problem use of the internet, or problem video gaming, especially by finishing in-game purchases in the video game’s environment. Also, problem gambling by every sub-type of gambling, is correlated with demographics, such as sex, age and occupation. Goal: The goal of this research is to seek the frequency and the level of gambling in young adults, that are university students and the correlation of that activity with the use of the internet and video-gaming. Also, the demographics that correlate with problem gambling will be tracked. Specifically the goals of the research are: 1) To track down the frequency and the level of gambling involvement, in a sample of young adult students, and to track down their preferred type of gambling, like online or land-based gambling. 2) To track down any correlation between gambling activity and browsing the internet.3) To track down any correlation between gambling activity and video-gaming, specifically doing online in-game purchases of loot-boxes from the video-game’s environment. 4) To track down the correlation of gambling activity with any socio-demographics. Methods: The present study constitutes a cross-sectional study. The sample was filled by 298 participants.The sample was drawn by uploading and sharing the research online through social media, specifically Facebook and Instagram. The South Oaks Gambling Screen(SOGS) was used, in order to track down any pathology or problems with gambling. The Problem Internet Use Questionnaire, Short Form(PIUQ-SF) was used in order to track down any problems with internet use. Also, in order to track down the frequency and the level of both video-gaming and loot-box purchasing, improvised questions were created. Moreover, demographics and socio-economic questions were involved, as well as the necessary texts for consent and update the participants about the research. Results: From the 298 students that were questioned, 35,9% does not gamble at all. From the rest of the sample, 38,9% gambles only once per month. Only 2,7% gambles day by day, a frequency that increase the danger of developing gambling pathology. The correlation of the activity mentioned above was correlated with problem use of the internet, with statistical significance. Moreover, high scores in the parameter of persistence, which the Problem Internet Use Questionnaire involves, were correlated with 4.4 higher chance of problem gambling, than lower scores. Also, loot-box purchasing in the video games’ environment, is correlated with high score of SOGS, which is the gambling questionnaire that was used to track any pathological or problem gambling activity. Both one loot-box purchase and repeated loot-box purchases were correlated with either low, medium or high problem gambling, with statistical significance( p <0,001). In addition to that, the demographic of sex was traced, so that any correlation with problem gambling would be noted, and men were found to have a higher chance of high scores in SOGS and to show low, medium or severe problem gambling by 26% compared to women, even though they were only the 30,5% of the whole sample. Conclusions: The current study is an effort to imprint the relationship between problem gambling and problem internet use, as well as problem video-gaming. After analyzing the results, the loot-box purchasing activity should be examined thoroughly, as well as the preferred ways the young adults tend to gamble in Greece. The prevention of problem gambling concerns all the variables that were involved in the present study and its necessary for them to be examined in an earlier stage of life, especially during puberty. (EN)

Επιστήμες Υγείας

Επιστήμες Υγείας (EL)
Health Sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Σχολή Επιστημών Υγείας » Τμήμα Ιατρικής » ΠΜΣ Αντιμετώπιση Εξαρτήσεων-Εξαρτησιολογία » Κατεύθυνση Αντιμετώπιση Εξαρτήσεων-Εξαρτησιολογία

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.