Φυσικοί Κίνδυνοι και Προσχολική Αγωγή. Μελέτη περίπτωσης: Τα Νηπιαγωγεία του Νοτίου Τομέα Αθηνών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Φυσικοί Κίνδυνοι και Προσχολική Αγωγή. Μελέτη περίπτωσης: Τα Νηπιαγωγεία του Νοτίου Τομέα Αθηνών

Κατσούλη Παγώνα (EL)
Katsouli Pagona (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Οι καταστροφές, φυσικές και ανθρωπογενείς και η διαχείρισή τους, απασχολούν ειδικούς από πολλά επιστημονικά πεδία. Η εργασία αυτή στοχεύει στη διερεύνηση των γνώσεων και της ετοιμότητας των Νηπιαγωγών του Νοτίου Τομέα Αθηνών σε ότι αφορά στους φυσικούς κινδύνους. Στο πρώτο μέρος της εργασίας εξετάζονται με συντομία οι όροι «καταστροφή» και «κύκλος διαχείρισης καταστροφών», καταγράφονται οι επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών στις ζωές των παιδιών και αναλύεται η έννοια του «ασφαλούς σχολείου». Γίνεται αναφορά σε θέματα μείωσης της διακινδύνευσης των καταστροφών και ιδιαίτερα στο Πλαίσιο Δράσης του Sendai και στις προτεραιότητες που θέτει σε σχέση με την εκπαίδευση. Διερευνάται η υφιστάμενη κατάσταση στην εκπαίδευση στην Ελλάδα ως προς τις τρεις συνιστώσες που συνθέτουν την έννοια του «ασφαλούς» σχολείου. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται τα στοιχεία της έρευνας, η οποία υλοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου που συμπληρώθηκε από Νηπιαγωγούς, σχετικά με το επίπεδο των γνώσεων και της ετοιμότητάς τους για τους φυσικούς κινδύνους καθώς και τις απόψεις τους σχετικά με τα φυσικά φαινόμενα που μπορεί να πλήξουν τις περιοχές που βρίσκονται τα νηπιαγωγεία τους. Μετά την επεξεργασία των απαντήσεων των συμμετεχόντων στην έρευνα, εξήχθησαν συμπεράσματα για τις πρακτικές που ακολουθούνται στα νηπιαγωγεία του Νότιου Τομέα Αθηνών, σε σχέση με τις φυσικές καταστροφές (ενασχόληση ή όχι με το αντικείμενο αυτό μέσα στον εκπαιδευτικό χρόνο, υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας, αποτίμηση αυτών, άρση επικινδυνοτήτων στο σχολικό περιβάλλον) ενώ προέκυψαν και προτάσεις που έχουν ως στόχο να βελτιώσουν τον βαθμό ετοιμότητάς τους στη διαχείριση μιας καταστροφής. (EL)
Disasters, natural and man-made, and their management, concern experts from many scientific fields. This project aims to investigate the knowledge and preparedness of kindergarten teachers in the Southern Sector of Athens regarding natural hazards. In the first part of the project, the terms "disaster" and "disaster management cycle" are briefly examined. Reference is made to disaster risk reduction issues and, particularly, to the Sendai Framework for Action and the priorities it sets in relation to education. The consequences of natural disasters on children's lives are reported and the concept of a "safe school" is analyzed. The current situation in education in Greece is investigated in terms of the three components that make up the concept of a safe school. The second part of the project presents the data of the research, which was carried out through a questionnaire completed by Kindergarten teachers, regarding the level of their knowledge and preparedness for natural hazards as well as their opinion regarding the natural phenomena that may affect the areas where their kindergartens are located. After processing the answers of the participants in the research, conclusions were drawn about the practices followed in the kindergarten schools of the Southern Sector of Athens, in relation to natural disasters (engagement or not with this subject during educational time, implementation of preparedness exercises, evaluation of these, removal risks in the school environment) while proposals were also made that aim to improve their degree of preparedness in managing a disaster. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος » ΠΜΣ Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών και Κρίσεων » Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων στους Διοικητικούς και Αναπτυξιακούς Τομείς
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.