Μελέτη του νομικού γραμματισμού των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μελέτη του νομικού γραμματισμού των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Νικολάου Ελεάνα (EL)
Nikolaou Eleana (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στη χώρα μας το πλήθος της υπάρχουσας νομοθεσίας, αλλά και οι ρυθμοί με τους οποίους αυτή εξελίσσεται, δημιουργούν δυσκολίες στην παρακολούθησή της και σύγχυση, αναφορικά με το τι ισχύει σε κάθε δεδομένη χρονική στιγμή. Σε ό,τι αφορά στην εκπαιδευτική νομοθεσία, η κατάσταση είναι παρόμοια, ενώ οι δυσκολίες αυξάνονται όταν οι δέκτες, ήτοι οι εκπαιδευτικοί, δεν έχουν την κατάλληλη τριβή και εξοικείωση, προκειμένου να παρακολουθούν διαρκώς τις εξελίξεις και βρίσκονται αντιμέτωποι με πολλούς, διαφορετικούς και πολλές φορές αντικρουόμενους μεταξύ τους νόμους. Σκοπό της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του επιπέδου του νομικού γραμματισμού των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, αλλά και του κατά πόσο αυτοί θεωρούν χρήσιμη τη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Για τους σκοπούς της εργασίας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι συμμετέχοντες είχαν ικανοποιητική γνώση των τομέων της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, αλλά, παρόλα αυτά, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, ενώ θα είχαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, εάν είχαν περισσότερες γνώσεις. Σε κάθε περίπτωση, θεωρούν τη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας απαραίτητη για την άσκηση του έργου τους. (EL)
In our country, the multitude of existing legislation, but also the pace at which it evolves, leads to difficulties in terms of monitoring it and confusion as to what is in force at any given time. Concerning the educational legislation, the situation is similar, and the difficulties increase when the recipients, i.e. teachers, do not have the necessary familiarity to constantly monitor the developments and face many different and often conflicting laws. The purpose of this study is to investigate the level of legal literacy of primary school teachers in our country, and whether they consider the knowledge of educational legislation useful. Τhe quantitative research method was used for the purposes of the study. The results showed that the participants had a remarkable knowledge of the areas of educational legislation, but, nevertheless, there is room for improvement and they would be more confident if they had more knowledge. In any case, they consider knowledge of educational legislation to be essential for their work. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Πολιτική, Διοίκηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)