Στη χώρα μας το πλήθος της υπάρχουσας νομοθεσίας, αλλά και οι ρυθμοί με
τους οποίους αυτή εξελίσσεται, δημιουργούν δυσκολίες στην παρακολούθησή της και
σύγχυση, αναφορικά με το τι ισχύει σε κάθε δεδομένη χρονική στιγμή. Σε ό,τι αφορά
στην εκπαιδευτική νομοθεσία, η κατάσταση είναι παρόμοια, ενώ οι δυσκολίες
αυξάνονται όταν οι δέκτες, ήτοι οι εκπαιδευτικοί, δεν έχουν την κατάλληλη τριβή και
εξοικείωση, προκειμένου να παρακολουθούν διαρκώς τις εξελίξεις και βρίσκονται
αντιμέτωποι με πολλούς, διαφορετικούς και πολλές φορές αντικρουόμενους μεταξύ
τους νόμους. Σκοπό της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του επιπέδου του νομικού
γραμματισμού των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, αλλά
και του κατά πόσο αυτοί θεωρούν χρήσιμη τη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.
Για τους σκοπούς της εργασίας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας. Από τα
αποτελέσματα προέκυψε ότι οι συμμετέχοντες είχαν ικανοποιητική γνώση των τομέων
της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, αλλά, παρόλα αυτά, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, ενώ
θα είχαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, εάν είχαν περισσότερες γνώσεις. Σε κάθε
περίπτωση, θεωρούν τη γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας απαραίτητη για την
άσκηση του έργου τους.
(EL)
In our country, the multitude of existing legislation, but also the pace at which it
evolves, leads to difficulties in terms of monitoring it and confusion as to what is in
force at any given time. Concerning the educational legislation, the situation is similar,
and the difficulties increase when the recipients, i.e. teachers, do not have the necessary
familiarity to constantly monitor the developments and face many different and often
conflicting laws. The purpose of this study is to investigate the level of legal literacy of
primary school teachers in our country, and whether they consider the knowledge of
educational legislation useful. Τhe quantitative research method was used for the
purposes of the study. The results showed that the participants had a remarkable
knowledge of the areas of educational legislation, but, nevertheless, there is room for
improvement and they would be more confident if they had more knowledge. In any
case, they consider knowledge of educational legislation to be essential for their work.
(EN)