Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ LEGO® EDUCATION SPIKE PRIME.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ LEGO® EDUCATION SPIKE PRIME.

Κοσσόβα Μαρία-Ανδριάνα (EL)
Kossova Maria-Andriana (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Η Εκπαιδευτική Ρομποτική ως εργαλείο για την ενίσχυση της Φωνολογικής Επίγνωσης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, κάνοντας χρήση του LEGO® Education SPIKE Prime» εκπονήθηκε κατά το τέταρτο εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2022-2023, στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Εκπαίδευση Stem και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αντικείμενο μελέτης της εργασίας είναι η εκπαιδευτική ρομποτική και πιο συγκεκριμένα η χρήση του LEGO® Education SPIKE Prime σε παιδιά νηπιακής ηλικίας ως εργαλείο φωνολογικής καλλιέργειας. Πρόκειται για μια καινοτόμα μελέτη, αφού δεν έχει εισαχθεί το συγκεκριμένο kit σε τάξεις νηπιαγωγείου, ενώ δεν έχει επιχειρηθεί να ενισχυθεί ή και να αξιολογηθεί η φωνολογική επίγνωση σε μαθητές, κάνοντας χρήση του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού εργαλείου. Ενδεικτικά, ελάχιστες είναι οι μελέτες που ασχολήθηκαν με την φωνολογία και όσες έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν κάνουν χρήση άλλων ρομποτικών εργαλείων, κατάλληλων, από τον εκάστοτε κατασκευαστή τους, για την ηλιακή ομάδα στην οποία απευθύνθηκαν. Η φωνολογική επίγνωση, της οποίας η καλλιέργεια κρίνεται απαραίτητη από πολύ νωρίς, ώστε να αποφευχθεί η ανεπαρκής ανάπτυξη τόσο του προφορικού όσο και του γραπτού λόγου, αλλά και για να διαπιστωθούν ελλείματα που θα επιφέρουν μαθησιακές δυσκολίες, μπορεί να ενισχυθεί με διάφορα μέσα, πολλά εκ των οποίων συναντώνται σε βιβλία εκδοτικών οίκων αλλά και στο διαδίκτυο. Εφόσον όμως η τεχνολογία έχει εισέλθει στις ζωές όλων από πολύ νωρίς, κρίνεται απαραίτητο να υπάρξει μεταβολή των, μέχρι πρότινος, μέσων ενίσχυσης της φωνολογικής ενημερότητας και σε αυτά να εισαχθεί η εκπαιδευτική ρομποτική. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια και μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων, η εκπαίδευση stem συστήθηκε στα νηπιαγωγεία, προσφέροντας έναν διαφορετικό τρόπο μάθησης και κατάκτησης της γνώσης. Στόχος λοιπόν της έρευνας είναι να εξεταστεί η επίδραση του εκπαιδευτικού ρομπότ στην φωνολογική επίγνωση, ενός ρομπότ με το όνομα Kiki, που θα κατασκευάσουν τα νήπια, με τα μέρη που βρίσκονται στο kit του LEGO® Education SPIKE Prime και προγραμματίζοντάς το. Με αυτό τον τρόπο ελέγχεται ένας ακόμη στόχος, εκείνος του τεχνολογικού γραμματισμού, καθώς επιδιώκεται τα παιδιά να γνωρίσουν την ρομποτική και τον προγραμματισμό, να έρθουν σε άμεση επαφή με την εκπαίδευση stem και να αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως είναι η αλληλοβοήθεια, η συνεργασία, η κοινωνικοποίηση, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η ικανότητα να επιλύουν προβλήματα. Ακόμη, λόγω της κατασκευής στην οποία επιδίδονται για την δημιουργία του ρομπότ, γίνεται εξάσκηση σε λεπτή κινητικότητα, ικανότητα που απαραιτήτως αναπτύσσεται από νωρίς. Σε μια σχολική αίθουσα επικρατεί η ανομοιογένεια και νέοι μέθοδοι διδασκαλίας πρέπει να έρχονται σε προσκήνιο, ούτως ώστε να δοθούν ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα παιδιά, αλλά και δυνατότητα ενεργούς συμμετοχής σε αυτήν. Η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να αξιοποιηθεί ως ένα εργαλείο, που προωθεί την διαφοροποιημένη διδασκαλία, εμπλέκοντας παιδιά από διάφορες κοινωνικοοικονομικές ομάδες, με διαταραχές ή μη. Για τον λόγο αυτό, στην παρούσα έρευνα μελετάται αν και πώς η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να ενισχύσει την φωνολογική ενημερότητα νηπίων, προερχόμενα από διάφορες χώρες, με διαγνώσεις και μη, τα οποία φοιτούν σε ελληνικό σχολείο, μέσα από ένα κλίμα ευχάριστο, συνεργατικό και παιγνιώδες, προσφέροντας ταυτόχρονα γνώσεις που αφορούν τον τεχνολογικό γραμματισμό. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται χρήση του LEGO® Education SPIKE Prime στο νηπιαγωγείο, ενός εκπαιδευτικού εργαλείου που απευθύνεται σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του δημοτικού. Άραγε με ποιον τρόπο και πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι ένα τέτοιο εκπαιδευτικό ρομποτικό εργαλείο στη διαδικασία της μάθησης, τόσο της φωνολογικής επίγνωσης όσο και των ψηφιακών εργαλείων, της ρομποτικής, του προγραμματισμού, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες του 21ου αιώνα; (EL)
The current thesis under the title «Educational robotics as a tool for phonological awareness in pre-school children by using LEGO® Education SPIKE Prime» was carried out during the fourth semester of the academical year 2022-2023, for the graduate program «Stem Education and Educational Robotics Systems» of National and Kapodistrian University of Athens. The thesis is studying educational robotics and specifically the use of LEGO® Education SPIKE Prime in pre-school children, as a tool for phonological awareness. It is an innovative study since this specific tool has not been introduced in kindergarten classes and additionally, it has not been tried to reinforce or to evaluate the phonological awareness in students, by its use. Indicative is that there are only a few studies that have dealt with phonology and also the ones that have in the past are using different robotic tools, suitable only for the age group addressed. Phonological awareness, cultivation of which is necessary from a young age, so to avoid insufficient development either of the verbal or the written speech, but also ascertain deficiencies which will cause educational difficulties, can be reinforced with many ways some of them being encountered in books and through the internet. Due to the fact that technology has been introduced to our lives nowadays from a really young age, is essential to re-introduce the ways of reinforcing the phonological awareness and to also introduce the educational robotics. Moreover, the last few years and through workshop activities, stem education has been introduced in kindergartens which essentially offers a different way to be educated. Main target of this thesis is to examine the influence on the phonological awareness of the educational robot, by the name Kiki, which will be constructed and programmed by the pre-school children, by using the LEGO® Education SPIKE Prime kit. By doing so the target of technological education of the kids can be achieved, which through this they get to know and be taught about robotics and programming. Additionally, they get in touch with educational stem, and they develop modern expertise such as mutual assistance, cooperation, socialization, creativity, critical thinking, and ability to solve problems. Furthermore, through constructing the actual robot they exercise their fine skill abilities which is an ability developed from an early stage. In a school class in which each student is different new teaching methods have to come in the spotlight, so all students will be given fair opportunities to learning and simultaneously active participation in it. Educational robotics can be utilized to promote differentiated learning by combining students from different socio-economic groups, with disorders or not. Thus, in the current thesis it is researched if and subsequently how educational robotics can enhance the phonological awareness of the pre-school children, which origin from different countries, with diagnosis or not and study in a Greek school, through a pleasant, co-operative, and playful atmosphere while offering knowledge about technological education. More specific, at kindergarten is being used the LEGO® Education SPIKE Prime, an educational tool which is addressed to children in the last classes of the primary school. A question raised from this is with which way and how much effective can such an educational robotic tool be in the learning process both of phonological awareness and of the digital tools of robotics and programming while simultaneously helping in developing modern era’s aptitudes? (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων » Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)